جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین بر لزوم رفع مشکلات ویزای زائران اربعین تاکید کرد و گفت: مسئولان به سریع ترین نحو ممکن مشکلات ویزا را برای زائران اربعین در پایانه های مرزی رفع کنند و کار مردم به سرعت انجام شود که این برای نظام جمهوری اسلامی بهتر است.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت معنوی اصیل است، اظهار داشت: کنگره عظیم راهپیمایی اربعین یکی از شعائر بزرگ مذهبی و معنوی مکتب تشیع محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی و از طریق رسانه های دشمن شبهات بسیاری با هدف تزلزل اعتقادات جوانان مطرح می شود، ابراز داشت: متاسفانه در نظام ما، مسئله فضای مجازی به شدت به عقاید جوانان آسیب می رساند.

عضو جامعه مدرسین افزود: به رغم تلاش های رسانه های داخلی و تبلیغات شاهد تاثیرگذاری زیادی در جوانان نیستیم اما خوشبختانه حقیقت و معنویت عاشورا زمینه ساز حفظ اعتقادات شده است.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: زائرانی که با پای پیاده در مسیر اربعین حضور پیدا می کنند، هنگام حضور در حرم امام حسین(ع) بی اختیار منقلب می شوند و مجذوب معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) می شوند.

*لزوم تلاش برای بهره برداری از معنویت عاشورا

وی بر لزوم تلاش برای بهره برداری از معنویت کربلا تاکید کرد و اظهار داشت: شاید بخشی از جوانان در ایام دیگر توجهی به معنویات نداشته باشند، اما برای امام حسین(ع) هرکاری می کنند و اربعین به کربلا می روند و دیوانه سیدالشهدا(ع) هستند و ما از این فرصت باید بهترین استفاده را داشته باشیم.

*لزوم تلاش دولت برای  کاهش سفر اربعین  سفر اربعین

این عضو جامعه مدرسین بر لزوم تلاش همه جانبه دولت جمهوری اسلامی در راستای تسهیل زیارت اربعین برای جوانان تاکید کرد و ابراز داشت: دولت باید تلاش کند هزینه های این سفر را تا جایی که امکان دارد تسهیل و ارزان کند، چرا که به هر اندازه جوانان، زائر کربلا شوند تبلیغات سوء دشمنان خنثی می شود.

آیت الله فقیهی با تاکید بر اینکه زمینه سازی برای تسهیل حضور جوانان در اربعین حسینی از ثواب بسیاری برخوردار است، گفت: اگر هزار منبر هم برگزار شود شاید به اندازه زمینه سازی برای حضور جوانان به کربلا موثر نباشد.

*زمینه سازی برای حضور جوانان در اربعین بالاترین تاثیر فرهنگی را دارد

وی با اشاره به اینکه امروز نصیحت و تبلیغات چندان اثرگذار نیست، افزود: زمینه سازی برای حضور جوانان در اربعین می تواند بالاترین تاثیر معنوی و فرهنگی را در آنها داشته باشد و زمینه اصلاح درونی را فراهم کند.

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: باید از ظرفیت عظیم امام حسین(ع) برای حفظ جوانان از شر شبهات و توطئه های فرهنگی دشمنان کمک بگیریم.

*مشکل ویزای زائران اربعین رفع شود

آیت الله فقیهی بر لزوم تلاش برای حفظ امنیت و آرامش اربعین تاکید کرد و گفت: حضور در پیاده روی اربعین باید به اندازه ای تسهیل و ارزان باشد، که همه اقشار جامعه بتوانند زائر امام حسین(ع) شوند.

وی همچنین بر لزوم رفع مشکلات ویزای زائران اربعین تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان به سریع ترین نحو ممکن مشکلات ویزا را برای زائران اربعین در پایانه های مرزی رفع کنند و کار مردم به سرعت انجام شود که این برای نظام جمهوری اسلامی بهتر است.     

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه کشور نیازمند مردم صالح است، ابراز داشت: اگر مردم صالح شوند، مملکت صالح می شود و تسهیل امور زائران اربعین حسینی یکی از بهترین اقدامات فرهنگی است.

*لزوم اهتمام زائران اربعین به نماز و احکام شرعی

آیت الله فقیهی در بخش دیگری از گفت وگوی خود بر لزوم اهتمام به نماز و احکام شرعی در مسیر پیاده روی اربعین تاکید کرد و گفت: زائران اربعین باید بدانند مقام والای حضرت عباس(ع) در گروی ولایتمداری بدست آمده است و بر این اساس ما هم باید نسبت به پیروی از ولایت اهمیت و توجه داشته باشیم و متدین به احکام اسلام باشیم و خلاف شرع نکنیم.

وی با بیان اینکه اقامه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا درس بزرگی برای زائران اربعین است، ابراز داشت: اقامه نماز برای حضرت سیدالشهدا(ع) ارزش بسیاری دارد و بر این اساس ما هم باید نسبت به نماز اهتمام داشته باشیم.

این عضو جامعه مدرسین بر لزوم تبلیغ فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین تاکید کرد و گفت: به هر اندازه که جوانان بیشتر عاشق امام حسین(ع) باشند، مملکت بیشتر محفوظ می ماند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha