جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بسیج مردمی عراق

حوزه/ رییس جمهور عراق قانون پیوستن بسیج مردمی به مجموعه نیروهای امنیتی این کشور را امضا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رئیس جمهور عراق با امضای قانون پیوستن بسیج مردمی (حشد الشعبی) به مجموعه نیروهای امنیتی عراق، این قانون را رسما تأیید کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق قانون حشد الشعبی که پارلمان این کشور به آن رای داده بود را امضا کرد.

براساس این بیانیه، تایید این قانون در واقع تکریم همه فرزندان عراقی است که در راه دفاع از این کشور و حفظ دولت آن در مقابل داعش و تمامی کسانی که قصد دشمنی با این کشور را داشته اند، دواطلب شده و ایستادگی کرده اند و شامل الحشد الشعبی و الحشد العشایری خواهد بود.

پارلمان عراق 7 آذر ماه با حضور 210 نماینده به قانون شورای حشد الشعبی رای مثبت داد. براساس این قانون، پارلمان عراق با پیوستن نیروهای حشد الشعبی به بدنه ارتش عراق موافقت کرد.

طرح تبدیل «الحشد الشعبی» به یک اداره کل زیر نظر شورای عالی امنیت ملی و ارتش عراق پس از ماه‌ها بررسی و رایزنی در پارلمان عراق به رای نمایندگان این پارلمان گذاشته شد و به قانون تبدیل شد. طبق این قانون، حشد الشعبی رسما جزئی از نیروها امنیتی عراق و زیر نظر نخست‌وزیر خواهد بود.

در ماده یک این قانون آمده است: گروهها و تشکیلات حشد الشبی به موجب این قانون تشکیلات قانونی محسوب می‌شوند که حقوق و وظایف خاصی متوجه آن‌هاست و جزء نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha