یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد الاسدی سخنگوی رسمی بسیج مردمی عراق

حوزه/ الاسدی گفت: ترکیه به دنبال بهانه ای برای دخالت بیشتر در این معرکه و امور عراق و تحمیل اراده خود بر مرزهای عراق و سوریه و ترکیه است تا بتواند در ترسیم نقشه جدید منطقه پس از داعش تاثیرگذار باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد الاسدی سخنگوی رسمی بسیج مردمی عراق، در توضیح علت کندی عملیات آزادسازی نینوا پرده برداشت و افزود: آزادسازی نیوا چند ماه طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: آزادسازی موصل و مناطق مختلف آن با عملیات های گذشته متفاوت است، زیرا  در این مرحله دخالت های بین المللی و منطقه ای شدیدتر شده و به حدی رسیده که برخی یگان های نظامی خارجی مانند ترکیه نیز بر خلاف میل مسئولان عراق در خاک کشور ما حضور پیدا کرده اند و علاوه بر این سعودی ها و قطر و آمریکا هم در این معرکه دخالت دارند.

الاسدی ادامه داد: دخالت عربستان و قطر بدین گونه بوده که مثلا تا کنون کنفرانس های مطبوعاتی متعدد و نشست هایی در ترکیه و کشورهای خلیج فارس برگزار کرده اند و وزرای خارجه ترکیه و عربستان و قطر در این کنفرانس ها به روشنی و صراحت مخالفت خود را با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل اعلام کرده اند و اتهام های دروغی را نیز در این زمینه به بسیج مردمی نسبت داده اند.

وی افزود: البته بر ما پوشیده نیست که داعش از مرزهای ترکیه وارد سوریه و عراق شده و در دو سال گذشته به راحتی نفت چاه های سوریه و عراق از طریق خاک ترکیه قاچاق شده و علاوه بر این داعش از حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه و عربستان نیز برخوردار است و در تمام نبردهایی که با داعش داشته ایم شاهد بوده ایم که سلاح های مورد نیاز آنها از طریق مرزهای ترکیه و با تکیه بر پول عربستان و کشورهای خلیج فارس به دست آنها رسیده است.

سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت: هرچقدر که نیروهای ما به اهداف استراتژیک خود نزدیک می شوند، پیشروی های عملیات کندتر می شود و البته ما در ابتدای عملیات هم این مساله را پیش بینی کردیم و گفتیم که این عملیات به گونه ای نیست که در چند هفته پایان یابد و علت این است که بیش از یک میلیون و 250 هزار شهروند در موصل زندگی می کنند و تمام تلاش ما بر این است که جان این شهروندان حفظ شود و از این رو هرچقدر که به اهداف استراتژیک خود نزدیک می شویم، نوع مبارزه و درگیری ما فرق می کند و گاهی ناچار هستیم در برخی مناطق به جنگ های خیابانی بپردازیم.

وی در مورد کندی عملیات آزادسازی تلعفر نیز گفت: نبرد تلعفر به خاطر دخالت نیروهای ترکیه نبرد حساسی است، زیرا ترکیه به دنبال بهانه ای برای دخالت بیشتر در این معرکه و امور عراق و تحمیل اراده خود بر مرزهای عراق و سوریه و ترکیه است تا بتواند در ترسیم نقشه جدید منطقه پس از داعش تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha