جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم  تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) /حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه تاکنون ۵۲ هزار نفر طلبه از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند، گفت: این عمرها و هزینه های صورت گرفته باید خودش را در جامعه نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان صبح امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) که در تالار بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد، با اشاره به اینکه جلسه تودیع و معارفه معمولا احساس بیشتر از عقل جلوه دارد، گفت: ارتباط سه ساله بنده با بهترین فرزندان این کشور که تلاش خود را برای انقلاب و اسلام و مکتب اهلیت مصرف می کردند، ایجاد علاقه کرده است و در جدا شدن از این مجموعه احساس انسان است.

وی با اشاره به اینکه واژه «کدح» به معنای حرکت انسان با سختی و رنج است، تصریح کرد: بنده در بدو مسئولیت در جامعه الزهرا به این مسئله اشاره داشتم؛ خداوند در قرآن کریم این پیام را فارق از دین، مکتب و مذهب داده است که «ای انسان تو به سوی پروردگار خودت با سختی و مشقت حرکت می کنی و نقطه نهایی آن ملاقات با پروردگار است».   

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه همه معانی سختی، زخم خوردن، حرف شنیدن و با ناملایمات مواجه شدن در واژه «کدح» نهفته است، تصریح کرد: بنده در ابتدای دوران مسئولیت اشاره کردم ما یک دوره کوتاهی را در این مسیر همسفر هستیم و به یکدیگر کمک می کنیم و سعی می کنیم به هدف خود نزدیک شویم و این دوره کوتاه به اتمام رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه از ابتدا تصریح داشتم که میهمان کوتاه مدتی هستم، اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که برادر بسیار عزیز بنده حجت الاسلام والمسلمین مدنی عهده دار این کار شدند و این بار سنگین را به دوش گرفتند و دعا می کنم همه اساتید و طلاب با کمال اخلاص در خدمت ایشان باشند تا امور به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا تنها مرکزی است که می تواند در دانشگاه، مدارس و محیط های بانوان تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: سازماندهی، آموزش، تعیین رشته ها، پیگیری تعلیم و تربیت و تهذیب جامعه الزهرا کار ساده ای نیست؛ روزانه در حدود 40 هزار ساعت نفر وقت و در هر ترم تحصیلی میلیون ها ساعت نفر عمر صرف می شود.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه تاکنون 52 هزار نفر طلبه از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند، گفت: این عمرها و هزینه های صورت گرفته باید خودش را در جامعه نشان دهد.  

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به بازدید معاون امور بانوان وزیر کشور از جامعه الزهرا، گفت: آنها برای زندان های زنان و زنانی که مشکلات اخلاقی دارند، درخواست مبلغه داشتند که ما واقعا نداشتیم!

وی با اشاره به اتفاقاتی که در برخی دانشگاه ها و مدارس رخ می دهد، گفت: طلاب و فارغ التحصیلان این مجموعه باید وارد فضاهای مدارس و دانشگاه شوند و تاثیرگذار باشند و ما در این جهت خیلی عقب هستیم و نیاز به برنامه ریزی داریم.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه امر برنامه ریزی نیازمند هماهنگی، همفکری و همکاری است، اظهار داشت: بنده این هنر را نداشتم که بتوانم فضا را به گونه ای سامان دهم که کار را شتاب دهیم و نوع تربیت را به سمت کاربردی شدن و تاثیرگذار بودن پیش ببریم و این ضعفی در بنده بود.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ»، گفت: گاهی بعضی حرف ها، ادعاها و مطالب برای دل انسان «یضیق صدر» است؛ پیامبراکرم(ص) با آن عظمت که در سعه صدر قابل توصیف نیستند گاهی قلب ایشان از برخی مسائل به درد می آمد.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جامعه الزهرا یک مرکز استثنایی است، اظهار داشت: 50 هزار نفر یعنی 10 لشکر در کشور داریم که آنها باید خدمت کننند و تاثیر بگذارند.  

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha