پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ استاد حوزه بر لزوم توجه اساتید به بیان احادیث و توسل در ابتدای دروس تاکید کرد و گفت: اساتید برای رضای خدا، پیش از آغاز درس به بیان حدیث از روایات اهلبیت(ع) بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: سیره علما و طلاب ما در گذشته این بود که در ابتدا برای انتخاب استاد، حقیقت و عبودیت استاد را در نظر می گرفتند؛ اگر این سیره تداوم پیدا نکند، حوزه به نوعی از نظام دانشگاهی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه شیخ مرتضی انصاری نمونه این حوزه است، تصریح کرد: علمای بزرگ حوزه در مباحث اخلاقی دقت بسیاری داشتند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دوران تبعید شهید آیت الله مدنی، گفت: ایشان هر روز در ساعتی خاص از یک مسیر به طور پیاده عبور می کرد؛ دلیل این امر را از ایشان پرسش کردند و این عالم ربانی گفت: در این ساعت، دبیرستان های پسرانه تعطیل می شود و آنها متوجه تبعید بنده و ظلم شاه می شوند و در آینده قیام خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده همچنین بر لزوم توجه به اخلاص و حکمت در طلاب تاکید کرد و گفت: ما باید طلبه را با روضه، دعا و توسل تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا خطری در رابطه با برخی مسائل احساس می شود، تصریح کرد: بنده گاهی در برخی مدارس حضور پیدا می کنم و برخی از طلاب به بنده می گویند، طلبه باید چه شغلی انتخاب کند و به عضویت کدام یک از نمایندگی های نهادهای کشور دربیاید؛ بنده پاسخ می دهم شما طلبه هستید و وظیفه طلبگی تان را انجام دهید.

این استاد حوزه بر لزوم توجه اساتید به بیان احادیث و توسل در ابتدای دروس تاکید کرد و گفت: اساتید برای رضای خدا، پیش از آغاز درس به بیان حدیث از روایات اهل بیت(ع) بپردازند و گاهی در کلاس، توسل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده در پایان خاطرنشان کرد: روزی در مدرسه فیضیه، جمعی از فرهنگیان خدمت امام خمینی(ره) آمدند و گفتند، اگر اجازه دهید ما قلم ها را به مسلسل تبدیل کنیم و امام به آنها پاسخ دادند؛ اقدام، تلاش و امید ما به این است که مسلسل ها تبدیل به قلم شود.

انتهای پیام/313/33

            

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha