پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ اساتید حوزه گفت: در بین اساتید حوزه، افراد مستعدی وجود دارد که توانایی اصلاح متون درسی را دارند و فقط باید شناسایی شوند؛ همچنین بعد از شناسایی شدن، در چند گروه قرار بگیرند و چند اثر خوب عرضه شود و در آزمایش قرار بگیرد و خروجی آنها متن درسی حوزه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی قادری شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به تبیین شاخصه های مدیر تحول آفرین و ماندگار پرداخت و اظهار داشت: مدیری موفق است که مشکلات را بشناسد، آنها را باور کند و اولویت بندی نماید، برای رفع مشکلی که به عنوان  دغدغه عمومی است، تلاش کند.

وی تصریح کرد: همچنین مدیر موفق برای حل مشکلات مهم به سرعت راهکارهای لازم را پیش بینی می کند و گروهی را برای رفع آن  تشکیل می دهد و امکانات و شرایط لازم را فراهم می نماید.

این استاد حوزه علمیه، از برخی کتاب های درسی حوزه به عنوان یک مشکل یاد کرد و گفت: این دغدغه استادان از دلسوزی و خیرخواهی است؛ برخی کتاب ها که در حوزه به خصوص در سطح 9 و 10 تدریس می شود، کتب آموزشی نیست و نویسندگان بزرگوار هم، این کتب را به عنوان کتاب مرجع نوشته اند نه آموزشی.

حجت الاسلام والمسلمین قادری افزود: این کتاب ها از نظر شکلی، پیچیده تدوین شده اظهارکرد: همچنین از نظر محتوا به دلیل اینکه نویسندگان اصلا انگیزه تدوین کتاب آموزشی نداشتند، مطالب دسته بندی شده نیست و ورودی و خروجی روشنی ندارد.

این استاد حوزه افزود:  این مشکل مدیر ما نیست و مشکل متن آموزشی است که اگر به سرعت تدریس شود، طلبه را از نظر محتوایی ضعیف می کند و اگر آرام تدریس شود، متن تا آخر سال تمام نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قادری با بیان اینکه یکی از دلایل انتخاب آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه، کسب توفیقات در جامعه المصطفی بوده است، گفت:  برای ایجاد تحول در حوزه باید به چند نکته توجه داشت.

وی تصریح کرد: در بین اساتید حوزه، افراد مستعدی وجود دارد که توانایی اصلاح متون درسی را دارند و فقط باید شناسایی شوند؛ همچنین بعد از شناسایی شدن، در چند گروه قرار بگیرند و چند اثر خوب عرضه شود و در آزمایش قرار بگیرد و خروجی آنها متن درسی حوزه شود.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: همچنین این اساتید برای اینکه متعهد به کار شوند باید به صورت قانونی با آن ها قرارداد منعقد شود تا وقت خود را متمرکز بر این مسئله کنند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha