جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ یکی از اساتید جانباز حوزه با بیان اینکه معاونت ایثار، جهاد و شهادت حوزه های علمیه تشکیل شود، گفت: به نظر می رسد این اقدام، امور ایثارگران را از پراکندگی موجود خارج می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قربانی نماینده اساتید جانباز حوزه در دیدار صمیمانه مدیر حوزه های علمیه با اساتید، فضلاء و طلاب حوزه علمیه قم که شامگاه چهارشنبه در مدرسه فیضیه برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: بقای حوزه انقلابی در گرو ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.  

وی به بیان یکی از راهکارهای خود در راستای توجه ویژه به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت اشاره داشت و گفت: همه امور شاهد و ایثارگر حوزه در یک معاونت تحت عنوان ایثار، جهاد و شهادت حوزه های علمیه تجمیع شود؛ به نظر می رسد این اقدام، امور ایثارگران را از پراکندگی موجود خارج می کند.

این استاد حوزه علمیه افزود: یکی از بخش های این معاونت به اساتید ایثارگر اختصاص پیدا کند و تقویت، حمایت و ساماندهی امور اساتید ایثارگر ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی بر لزوم تدوین آمار دقیق اساتید ایثارگر و ثبت در یک سامانه مجزا تاکید کرد و گفت: یکی از برکات تدوین آمار و تشکیل سامانه، این است که خدای ناکرده حقی ضایع نمی شود و از دعوت کردن گزینشی افراد جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: همچنین نشست های علمی دوره ای و منظم برای اساتید نخبه ایثارگر با هدف دستیابی به بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود.

نماینده اساتید جانباز حوزه در این نشست همچنین بر لزوم تسهیل در صدور احکام تدریس و تلاش برای اشتغال اساتید ایثاگر تاکید کرد و گفت: ممکن است استاد حکم داشته باشد اما محل اشتغال تدریس نداشته باشد؛ باید تلاش شود مدرسه ای مناسب با جایگاه یک ایثارگر و جانباز و متناسب با وضعیت جسمی او پیشنهاد شود؛ البته این سخن بدین معنا نیست که خدای ناکرده علمیت حوزه کاهش یابد، بلکه منظور این است موانع برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به اینکه حمایت تحصیلی از ایثارگران و فرزندان آنها از وظایف معاونت ایثار، جهاد و شهادت حوزه باشد، گفت: همچنین این معاونت به حمایت تبلیغی از ایثارگران و جانبازان اهتمام داشته باشد؛ جانبازان با محدودیت در تبلیغ مواجه هستند و حوزه و مدیریت به این مسئله توجه داشته باشند.

وی همچنین در ادامه به بیان پیشنهادی مبنی بر تشکیل انجمن علمی جهاد و شهادت پرداخت و گفت: این انجمن می تواند چند وظیفه مهم را از جمله تالیف متون و تهیه سرفصل های علمی، تربیت استاد با گرایش جهاد و شهادت، حمایت از روایت گری و راویان حوزوی، حمایت و پشتیبانی از تالیفات ایثارگران، معرفی کتاب های برگزیده، برگزاری المپیادهای علمی در درون جامعه ایثارگری، تشکیل کانون اهل قلم در درون جامعه ایثارگری و حمایت از پایان نامه ها داشته باشد.

این استاد جانباز حوزه در پایان خواستار تداوم سرکشی مستمر و منظم از ایثارگران و جانبازان شد و گفت: همچنین به مبحث آموزش خانواده ها و وررش جانبازان توجه شود. 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha