جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: قرآن چراغ راه و هدایت‌کننده انسان به سوی کمال و بصیرت دینی است و اگر جوانان با قرآن انس بیشتری بگیرند، موفق تر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از برنامه‌های فرهنگی مؤسسه دارالقرآن عترت بجنورد و کرسی تلاوت قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن کتابی هدایت گر و انسان‌ساز است که با عمل به آموزه‌های آن انسان به سوی پیشرفت و تعالی سوق می‌یابد.

وی با بیان اینکه مأنوس بودن با قرآن خیر و ثواب دنیوی و اجر اخروی در پی دارد، افزود: جلسات انس با قرآن راهکاری مناسب برای آشنایی و الفت بهتر همگان با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه جایگاه قرآن کریم به عنوان امانت پیامبر اکرم(ص) و مقدس‌ترین کتاب باید همواره حفظ و با عمل به آن بر عظمت این معجزه الهی افزوده شود، گفت: قرآن نور هدایت و چراغ راهنمایی است که زندگی و جامعه انسانی به آن نیاز مبرم دارد تا ضامن رشد و تعالی معنوی باشد.

وی اظهار داشت: همراه کردن تلاوت قرآن با تفسیر، برکات محافل قرآنی را دو چندان کرده و این موضع باعث می‌شود که نسل جوان و نوجوان به خوبی با عمق مفاهیم قرآن کریم آشنا شده و به این ترتیب فرصت تفکر در قرآن برای آن‌ها به وجود آید.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که انس و دین‌مداری نوجوانان و جوانان روزبه‌روز با اسلام و قرآن بیشتر شود لازم است که زمینه انس مستمر و مداوم آن‌ها را با قرآن کریم فراهم کنیم؛ زیرا قرآن شفاست و انس یک نوجوان و جوان با قرآن کریم زمینه هدایت او را فراهم می‌کند.

وی گفت: اجرای محافل قرآنی در کشور نه تنها انگیزه نوجوانان را برای پیشرفت در عرصه تلاوت بیشتر می‌کند بلکه نقش مؤثری در توسعه طرح در کشور خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ادامه داد: برگزاری محافل و مجالس قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان نباید محدود به ایام خاص باشد و باید برگزاری محافل قرآنی جوانان و نوجوانان در تمام طول سال ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی برای همه اعصار و قرن‌هاست و در همه زمینه‌های زندگی بشری راهکار و برنامه مدون دارد که تنها با عمل به آیات الهی می‌توان در راه سعادت قدم برداشت.

گفتنی است در پایان این برنامه از قاریان و نفرات برتر این دوره از کرسی تلاوت قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha