شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه سال آینده مساجد روستاهای بجنورد نیز میزبان معتکفان خواهند بود، گفت: بر همین اساس کمیته روستایی اعتکاف در بجنورد راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیش‌ازاین در روستاها مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شد، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است سال آینده در مساجد روستایی نیز مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود.

وی افزود: بر همین اساس در کمیته روستای اعتکاف، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام مبلغان، روحانیون و مداحان به مراسم معنوی اعتکاف سال آینده صورت گرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری آیین عبادی اعتکاف در مساجد روستایی به تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف افزوده می‌شود، گفت: ستاد اعتکاف شهرستان بجنورد همچون  گذشته سامانه اینترنتی را برای  ثبت‌نام معتکفان اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی نورانی و پرفیض، با مراجعه به سامانه اینترنتی در جریان سین برنامه‌ها و همچنین شرایط لازم جهت شرکت در این آیین عبادی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مناسب باید زمینه حضور جوانان در برنامه‌های معنوی به‌ویژه اعتکاف فراهم شود، اظهار داشت: آیین اعتکاف از سنت‌های حسنه و فرصت مناسبی برای تزکیه روح و دوری از مظاهر فریبنده دنیوی است.

وی افزود: اعتکاف موجب ارتقای درجات روحانی و معنوی انسان می‌شود و در مورد این عمل حسنه، در دین مبین اسلام تأکیدهای زیادی شده است.
رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به تأثیر برنامه‌ریزی مناسب برای جذب جوانان به مراسم‌های مذهبی، تصریح کرد: تنوع برنامه‌های فرهنگی و شیوه اجرای آن‌ها بین معتکفان، آثار و برکات زیادی در زندگی اجتماعی آن‌ها برجای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه سنت اعتكاف از سنت‌های اصيل اسلامي است، خاطرنشان کرد: عمل اعتكاف در پيشگاه مقدس حق بسيار بالاست و معتكفان بيشترين بهره‌ها را از اين لحظات معنوی ببرند

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha