دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علیرضا کبیری مدیر مجتمع آموزشی – تربیتی هدی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزشی – تربیتی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) گفت: با توجه به اهمیت بحث پژوهش و تحقیق در جامعه و مشکلاتی که در آینده ممکن است ذهن نسل ها را درگیر کنند، پژوهش و تحقیق را محور فعالیت های خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علیرضا کبیری امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت و ضرورت تاسیس مجتمع آموزشی – تربیتی هدی اظهارداشت: رسالت اصلی جامعة الزهراء(س) زمینه‌سازی برای تعلیم و تحصیل بانوان دانش‌پژوه است و این مقدمه از دوره کودکی باید ایجاد شود.

وی افزود: دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی با گذشت ۵ سال از تاسیس جامعه الزهراء(س) توسط امام(ره) تاسیس و در پی آن نیز چند دبیرستان دیگر علوم و معارف اسلامی در برخی شهرستان‌های کشور ایجاد شد.

کبیری بیان کرد: ۴ مدرسه وابسته به جامعه الزهراء(س) در شهرستان‌ها و یک مدرسه نیز در قم داریم و درخواست‌های مکرری نیز از سوی افراد دغدغه‌مند ارسال شده بود لذا واحدهای آموزشی غیردولتی هدی برای پاسخگویی به این نیازها ایجاد و از ابتدایی تا دبیرستان، واحدهایی ایجاد شد  و دو هزار دانش‌آموز جامعه مخاطب ما هستند که قرآن یکی از محورهای اصلی دروس این مدارس است.

وی افزود: آموزشگاه تخصصی قرآن جزء یکی از مجموعه‌های آموزشی وابسته به هدی هستند و در کنار آن فناوری‌های روز را نیز فرا می‌گیرند و از سال جاری مجوز فعالیت دبیرستان بزرگسالان در نوبت عصر نیز اخذ شده است.

کبیری با بیان اینکه ظرفیت پذیرش پیش دبستانی ۱۴۰ نفر و دبستان ۲۵۰ نفر است تصریح کرد: پیش ثبت‌نام برای سال آینده واحدهای آموزشی از امروز آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد و آزمون کتبی نیز اخذ می‌شود و از دهم تیرماه ارزیابی حضوری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است عنوان کرد: در دوره‌های مختلف آموزشگاه تخصصی قرآن که از سال ۱۳۹۲ ایجاد شده برای دانش‌آموزان، آموزش‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن و مفاهیم و ... همچنین دوره تربیت مربی قرآن کریم اجرا می‌شود و افراد توانمند در دوره‌های تربیت مربی قرآن می‌توانند به تدریس در مراکز مختلف بپردازند.

مدیر این مجتمع آموزشی گفت: این مجموعه برای نهادینه‌سازی فرهنگ ناب و انسان‌ساز محمدی(ص) در سایه‌ی فضای معنوی و الهام‌بخش حوزه،کار خود را آغاز نموده و با برخورداری از امکانات و توشه‌ی غنی اساتید و فرهیختگان، بحمدالله گام های مؤثری در زمینه‌سازی و قوام بخشی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور برداشته است و همواره در طول سال‌های فعالیت خویش،حضور دانش پژوهانی را درک نموده که استعدادهای فطریشان را در راه تربیت دینی و تقویت اعتقادی و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرده‌اند.

کبیری خاطرنشان کرد: مجتمع هدی، با جامعه مخاطب بیش از 2000 نفر دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز در قم و شهرستان ها با مدیریت مستقل و حضور کارشناسان قرآنی، آموزشی، پرورشی، فناوری، مالی و مجموعه قریب به 400 نفره از کارکنان همکار در تدریس و امور اجرایی آموزشگاه‌ها، علاوه بر راه‌اندازی مجموعه مدارس هدی، برای دستیابی به چشم‌انداز ترسیم شده و قوام بخشی به فعالیت مدارس، بخش‌های مختلفی را به عنوان پشتیبان فعالیت‌های علمی و آموزشی و فرهنگی خود داراست.

وی ادامه داد: آموزشگاه تخصصی قرآن کریم، آموزشگاه تخصصی زبان‌های خارجی، آموزش‌های تخصصی رایانه از جمله این مراکز وابسته می باشند.

وی اظهارداشت:در حال حاضر مجتمع هدی در تمام دوره های تحصیلی مشغول به فعالیت است و با قدردانی از خانواده‌های محترم برای انتخاب این مجتمع،امیدوار است که بتواند پاسخگوی اعتماد آنها در سپردن امر تعلیم و تربیت عزیزانشان باشد و این امر خطیر را با موفقیت به انجام برساند.

کبیری بیان داشت: پیش دبستان، دبستان های دوره‌ی اول و دوم، دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم و تنها دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی در قم، از جمله آموزشگاه های این مجموعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، احکام و نهج‌البلاغه و ... موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند همچنین در ورود به دانشگاه‌های برتر کشور موفقیت‌های زیادی بوده است.

وی تاکید کرد: تربیت اعتقادی، مهارتی، اخلاق فردی، سیاسی و اجتماعی، محور فعالیت آموزشی و پژوهشی در این مجتمع است و در راس اهداف این است که دانش‌آموز، قرآن را قانون اساسی زندگی خود بداند و دارای کرامت نفس و خودباور و حقیقت‌جو، امیدوار و بلندهمت و آزادمنش و خردورز باشند.

وی همچنین با اشاره مجدد به فعالیت آموزشگاه تخصصی قرآن جامعة الزهراء(س) تصریح کرد: در این آموزشگاه سالانه بیش از ۳۰۰ قرآن‌آموز در حال سپری کردن دوره‌های مختلف آموزشی قرآن کریم هستند.

مدیر مجتمع آموزشی – تربیتی هدی در بخش دیگری از سخنانش به تربیت قریب به ۱۵۰۰ قرآن آموز و مربی قرآن در رشته های مختلف حفظ، تجوید، مفاهیم و قرائت در آموزشگاه تخصصی قرآن جامعة الزهراء(س) اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ قرآن‌آموز در این آموزشگاه تربیت شده‌اند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha