سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شاکری معاون المصطفی

حوزه/ مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد ورزشی فرهنگی طلاب جامعه المصطفی در مجتمع امین برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد ورزشی فرهنگی طلاب جامعه المصطفی که در مجتمع امین برگزار شد ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، گفت: حضرت ام البنبن(س) بعد حضرت زهرا(س) مایه حرمت و فخر زنان عالم بود و حتی در طول عمر خود حاضر نشد که ایشان را با ان که نامشان فاطمه(س) بود، صدا بزنند، چرا که این امر موجب تازه شدن داغ فرزندان حضرت زهرا(س) می شد و آنها را به یاد مادرشان می انداخت؛ حضرت ام البنین(س) از قبیله ای بود که معروف بودند به شجاعت که در اینده فرزند ایشان مظهری از ادب و شجاعت در پیشگاه حضرت اباعبدالله حاظر شدند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت ورزش تصریح کرد: بسیاری از بیماری های جسمی به خاطر بی تحرکی صورت می گیرد و  سبب سکته های مغزی، قلبی و دیگر بیماری های گوارشی می شود. ورزش برای داشتن جسمی سالم بهترین ابزار است و فرد را بانشاط، سرزنده و فعال می کند که این امر مستلزم هزینه نیز نخواهد بود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در ادامه افزود: ما در برنامه ورزشی خود باید به سمت ورزش هایی که تحرکت وسلامت جسمانی را دارد حرکت کنیم و رویکرد ما نیز تقویت این بخش است.

وی ضمن تاکید بر نهادینه سازی امر ورزش در محیط خانواده ها ابراز داشت: عمده تاثیر ورزش در مسئله روحی، روانی و عاطفه است؛ کسانی که ورزش می کنند تمرکز خوبی  دارند؛ ورزش سبب می شود مغز وضعیت بسیار ایده آلی پیدا کند. چرا که انسان ورزشکار اکسیژن بسیار زیادی به سلول های مغزی خود می رساند لذا باید این امر را در جامعه بخصوص خانواده خود نهادینه کنیم تا شاهد تاثیر مطلوب ان بر روح و روان خانواده باشیم.

*شرکت بیش از2000 نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی طلاب المصطفی

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی، مدیرکل فرهنگی المصطفی نیز دیگر سخنران تجلیل از برگزیدگان المپیاد ورزشی جامعه المصطفی ابراز داشت: المپیاد فرهنگی ورزشی المصطفی امسال در جغرافیای جمهوری اسلامی در نمایندگی ها و مدارس جامعه المصطفی بود و بیش از2000 نفر در این مسابقات شرکت کردند که برادران و خواهران به ترتیب در  10 رشته و 6 رشته حضور داشتند.

وی در ادامه افزود:  تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد در شهر قم  786نفر بوده که در محموع  265 نفر خواهر نیز باهمکاری جامعه الزهرا(س) و بنت الهدی  در این المپیاد حاضر بودند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی در پایان خاطر نشان ساخت: این خدمات امروزی جامعه المصطفی در بحث ورزش شامل زحمات در سالهای گذشته بوده که ما در بحث ورزش داشتیم و اکنون داریم میوه های شیرین چندین ساله آن را می چینیم. و امیدواریم با استفاده از بسترهای موجود هر روز شاهد شکوفایی طلاب در عرصه های علمی ورزشی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha