جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ

حوزه/ مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: حضورحوزه علمیه و استفاده از ظرفیت علمی آن در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تولید کارعلمی و فاخر را به همراه دارد.

اکبر شیخ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره همکاری حوزه با بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت:  حوزه های علمیه پایگاه اسلامی و قوی و مکمل  برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) هستند، یعنی هر گاه حوزه و  و دانشگاه در کنار هم قرار گرفتند، کار علمی و فاخر صورت گرفته است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: حوزه های علمیه باید در جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) دخالت بیشتری داشته باشند، تا از ظرفیت حوزه ها استفاده شود .

وی با بیان اینکه اعضای  شورای علمی و شورای پژوهشی در جشنواره امام رضا(ع)، متشکل از فضلای حوزه می باشند، اظهار داشت:  مبلغانی که برای جشنواره امام رضا(ع) و در طول سال به خارج از کشور اعزام می شوند، از حوزه های علمیه هستند.

مدیر بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به بهره مندی این نهاد از ظرفیت موجود حوزه های علمیه در کشور، گفت:  ناظران کارشناسی تالیفات نیز از حوزه های علمیه هستند.

وی با اشاره به اینکه از پایان سال 95 همکاری های حوزه با جشنواره امام رضا(ع) افزایش یافته است، ادامه داد: حوزهای علمیه خواهران در سراسر کشور  و مشهد فعالیت های گسترده ای دارند که همه آنها را در برگزاری برنامه ها شرکت داده ایم.

وی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم  که  باید حوزه و دانشگاه  و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک ارتباط درست، منطقی و کارشناسی خوبی داشته باشند، البته این ارتباط وجود دارد و باید آن را تقویت کنیم.  

شیخ در ادامه این گفتگو به برخی از برنامه های جشنواره امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود:  این جشنواره برای اولین بار در حرم  مطهر حضرت رضا (ع) برگزار خواهد شد و حدود 600 میهمان از خارج مشهد در آن حضور خواهند داشت.

وی درباره بخش مختلف پانزدهمین جشنواره گفت: در زمینه‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی، دیجیتالی، دانشگاهی، کانون پرورش فکری، هنری، کتابخانه‌های عمومی، مساجد سراسر کشور و هیئت‌های مذهبی و ... برگزار خواهد شد.

شیخ در پایان یادآور شد: در حال انعقاد 4 تفاهم‌نامه با بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، دانشگاه و مدرسه عالی شهید مطهری هستیم، که در عرصه های علمی و پژوهشی با این نهادها همکارهایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha