جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدویت

حوزه / کم کاری ما در ارائه اندیشه های مهدوی در عرصه های بین المللی، فضا برای جولان سیاستمداران کوته فکر منطقه برای دستاویز قرار دادن مهدویت ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام دشتی در جشن میلاد منجی عالم بشریت که  در موسسه آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با بیان این که مسئله مهدویت و منجی در ادیان از مسائل مهم فرهنگ دینی به شمار می رود، اظهار داشت: اشتراک ادیان مختلف در رابطه با مسئله مهدویت و منجی الهی نشان از اهمیت این موضوع و نقش سرنوشت ساز آن در جامعه بشریت و فلسفه خلقت دارد.

سخنران این مراسم با اشاره به این که یهودیان همچنان در انتظار مسیحا هستند، خاطرنشان کرد: در اندیشه های دینی یهودیت، منجی یا همان مسیحا به عنوان آب حیات به شمار می رود.

وی با اشاره به این که مسیحیت نیز همچنان در انتظار ظهور منجی عالم بشریت هستند، خاطرنشان کرد: تمام ادیان الهی بر این باورند که منجی عالم بشریت، جامعه انسان الهی و فلسفه خلقت بشریت را به منصه ظهور خواهد رساند.

استاد جامعه المصطفی افزود: در فرهنگ اسلامی، منجی عالم بشریت چنان ستوده شده، که پایان حکومت ایشان با قیامت همراه خواهد بود.

حجت الاسلام دشتی با تأکید بر این که موضوع مهدویت را باید به عنوان نقطه ای درخشان و حیات بخش در فلسفه نظری عرضه بداریم، اظهار داشت: کم کاری ما در ارائه اندیشه های مهدوی در عرصه های بین المللی، فضا برای جولان سیاستمداران کوته فکر منطقه برای دستاویز قرار دادن مهدویت ایجاد می کند.

وی با اشاره به این که داشته های اسلامی را باید در قالب های ارزشمند و زیبنده در عرصه های بین المللی عرضه کنیم، خاطرنشان کرد: باید با تئوریزه سازی مفاهیم دینی و الهی اعم از اندیشه های مهدوی و علوم انسانی، مکتب سازی و ایده پردازی های نوینی را برای پاسخ به نیازهای جهانی ارائه دهیم.

سخنران این مراسم با تاکید بر این که لزوم توجه به وجود پربرکت انقلاب اسلامی نیازمند ارائه دستاوردهای قابل قبول برای عرضه به جهانیان است، یادآور شد: کارکرد اجتماعی، اخلاقی و معنوی مهدویت، پیوند وسیعی با صحنه های مختلف زندگی و روابط و تعاملات اجتماعی و حیات معنوی دارد.

حجت الاسلام دشتی ایمان و عمل صالح را مهمترین معیار انتظار فرج برشمرد و خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح ضمن جلب رحمت الهی و اصلاح امورات دنیا و اخرت و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، کسب عالی ترین لطف و رحمت الهی که همان ظهور صاحب الزمان(عج) را نصیب انسان می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha