جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدهامتان

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مهلت ثبت‌نام در دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تا پانزدهم شهریور تمدید شد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان هم‌زمان با سراسر کشور و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تا پانزدهم شهریور تمدید شده است، افزود: به دلیل حجم بالای درخواست‌ها، مهلت ثبت‌نام در دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان تا ۱۵ شهریور تمدید شد.

شیرازیان تصریح کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پس از ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir باید در آزمونی که به‌منظور توجه به بخش مفاهیم قرآن طراحی شده، شرکت کنند.

وی اظهار داشت: نام‌نویسی در این جشنواره از هفته آخر تیرماه آغاز شد و قرار بود تا سی و یکم مرداد ماه ادامه داشته باشد که با توجه به درخواست‌های متعدد؛ مهلت ثبت‌نام در این جشنواره دوباره تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 شهریور جاری در این رقابت‌ها نام‌نویسی کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مسابقات مدهامتان در بخش برادران در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل در دو سطح استانی و کشوری و رشته‌های صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در گستره استانی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به رشته‌های مسابقات مدهامتان در بخش خواهران نیز افزود: رشته حفظ کل در دو سطح استانی و کشوری و رشته‌های قرائت تحقیق، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در سطح استانی برگزار می‌شود.

شیرازیان تصریح کرد: جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال شده است، برگزار می‌شود.

وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در راستای همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ازجمله اهداف ذکرشده در آئین‌نامه این جشنواره قرآن برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha