جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان عفو بین الملل

حوزه/ سازمان عفو بین الملل گزارش مفصلی درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین منتشر کرد و در آن به موارد بسیار زیاد نقض حقوق بشر در بحرین توسط نظام آل خلیفه اشاره کرد. این گزارش با عنوان "کسی نمی تواند از شما حمایت کند" در ۴۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز پنج شنبه سازمان عفو بین الملل گزارش مفصلی درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین منتشر کرد و در آن به موارد بسیار زیاد نقض حقوق بشر در بحرین توسط نظام آل خلیفه اشاره کرد. این گزارش با عنوان "کسی نمی تواند از شما حمایت کند" در 48 صفحه منتشر شد و شامل شهادت و گواهی فعالان حقوق بشر و قربانیانی است که مورد شکنجه واقع شده اند.

در مقدمه این گزارش آمده است از ماه ژوئن 2016 اوضاع حقوق بشر بحرین به شدت نابسامان شد و به بحران حقوق بشر رسید و مسئولان این کشور به سرکوب مردم و نقض حق آزادی بیان پرداختند.

عفو بین الملل تاکید کرد در طول این مدت 160 منتقد مسالمت آمیز نظام بازداشت، محاکمه یا زندانی شده اند و مدافعان حقوق بشر و انقلابیون و وکلا و روزنامه نگاران و روحانیون شیعه در این حملات به طور ویژه هدف قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده است: خبرهای موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی قربانیان بحرینی در زمان بازداشت خود مورد شکنجه یا بدرفتاری از سوی نیروهای امنیتی واقع شده اند و علاوه بر این مسئولان بحرین افراد و اعضای خانواده فعالان حقوق بشر بحرینی را که در خارج کشور به سر می برند بازداشت و محاکمه کرده اند تا بدین ترتیب از فعالان حقوق بشر انتقام گرفته باشند.

در بخشی از این  تصریح شده  است: نیروهای امنیتی به ویژه دستگاه امنیت ملی علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز از اهرم خشونت استفاده می کند به گونه ای که در اثر این خشونت ها تا کنون 5 نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha