سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صدرا

حوزه/ معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان لرستان از افزایش استقبال ۲۰ درصدی دانش آموزان این استان برای ورود به مدارس علوم و معارف اسلامی (صدرا) در سال تحصیلی ۹۷-۹۶خبر داد.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه دبیرستان های علوم و معارف اسلامی (صدرا) با هدف تربیت نسلی مومن و انقلابی تاسیس شده اند، گفت: هم اکنون نزدیک به 300 دانش آموز دختر و پسر به تحصیل در ۴ مدرسه ویژه پسران و یک مدرسه دختران مشغول تحصیل هستند.

وی از افزایش استقبال 20درصدی دانش آموزان لرستانی برای ورود به مدارس «صدرا» در سال تحصیلی جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان رشد کمّی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می باشد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان  خاطر نشان کرد: تحصیل در دبیرستان های علوم و معارف اسلامی (صدرا) زمینه انتقال اندیشه های دینی را در نسل جوان فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه دبیرستان های علوم و معارف اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف توسعه و تعمیق آموزه های دینی و ترویج عقاید اخلاقی و ارزشی تاسیس شده اند، یادآور شد: این دبیرستان ها در شناسایی و پرورش نیروهای مومن و انقلابی برای نظام اسلامی نقش موثری دارند و تامین کننده نیازهای عقیدتی و اخلاقی دانش آموزان هستند.

 حجت الاسلام غلامی ادامه داد: بیش از 90 درصد دانش آموزان مدارس صدرا جذب حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های دولتی می‌شوند که یکی از اهداف راه اندازی این مدارس نیز شناسایی نیروهای مستعد برای ورود به حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی دانش آموزانی را تحویل جامعه خواهند داد که از نظر اعتقادی، علمی و پژوهشی از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند و بنابراین باید با همه توان به منظور ارتقا و رشد کیفیت آموزشی در این مدارس قدم برداریم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان در پایان اضافه کرد: با برنامه ریزی منسجم و هدفمند آموزشی و پژوهشی برای تربیت نسلی مومن، علمی و پژوهشی برای نظام جمهوری اسلامی تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم در سال تحصیلی جاری انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha