پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام حسین (ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: علما و مبلغان نیز باید در جهان امروز پیام عاشورا را با مطالعه و تحقیق و زبانی شیوا و راسخ به گوش تشنگان حقیقت و آزادگی برسانند و با تمام توان در جهت احیاء آموزه های مکتب سرخ عاشورا در جهان قدم بردارند .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خر م آباد با اشاره به اینکه اخلاص و فداکاری در روز عاشورا از مهمترین ویژگی های شخصیتی یاران امام حسین (ع) بود، گفت: عزت و فداکاری که پروردگار به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش عطا فرمود در سایه بندگی مخلص آنها در برابر خدای عزوجل بود .

وی با اشاره به اینکه مکتب عاشورا مکتبی سراسر نور ایثار ،آزادگی و شهامت است، خاطر نشان کرد: مکتب عاشورا و درس آموزی از این مکتب تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است و انسان می تواند درس آزادگی، حریت و ظلم ستیزی را همواره در این مکتب مرور نماید .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه عاشورا مکتبی انسان ساز و هدایتگر است، افزود: مطالعه و مرور مکتب انسان ساز عاشورا چراغ راه هدایت و سعادت بشریت در همه قرنها و اعصار است .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه پیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر عاشورا ظلم ستیزی و مقابله با ظلم بود، بیان داشت: درس بزرگ عاشورا  ایستادگی در برابر ظالمان و دشمنان اوامر الهی است .

وی با بیان اینکه عاشورا روح مبارزه با ظلم و ترویج آزادگی و حریت را در نه تنها شیعیان بلکه همه آزادیخواهان دمید، تصریح کرد: امروز موج بیداری اسلامی در جهان  به تاسی از مکتب سرخ عاشورا و انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه عدالت خواهی و احیاء ارزش های ناب اسلامی مهم ترین پیام قیام عاشورا است، یادآور شد: احیا و  ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام عاشورا بود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان ابراز داشت: علما و مبلغان نیز باید در جهان امروز پیام عاشورا را با مطالعه و تحقیق و زبانی شیوا و راسخ به گوش تشنگان حقیقت و آزادگی برسانند و با تمام توان در جهت احیاء آموزه های مکتب سرخ عاشورا در جهان قدم بردارند .  

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha