پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه های علمیه کشور

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی های حوزه های علمیه در طول تاریخ اتصال سلسله علما به معصومین(ع) بوده و این اتصال در هیچ زمانی و مکانی و شرایطی قطع نشده است و هویت حوزه را شکل می دهد، گفت: حوزه های علمیه باید مردمی، در کنار مستضعفین و محرومین، سیاسی، انقلابی و بین المللی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر روز گذشته در جمع روحانیون، طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان میبد با اشاره به اینکه طلاب باید از تک تک لحظه های سربازی امام زمان(عج)برای رشد فکری و معرفتی خود بهره ببرند، گفت: شما طلاب باید در تهذیب نفس، حرکت در مسیر مکارم اخلاق و جدیت در تحصیل اهتمام ویژه داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه کشور به لزوم تحصیل همراه با تهذیب و خودسازی طلاب در مدارس علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: درس و بحث را فدای امور جنبی نکنید، بهتر است سیره علما، عرفا و فقهای بزرگ را الگوی خود قرار دهید تا در آینده جامعه شاهد علمایی فاضل باشیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه طلاب نباید خود را دست کم بگیرند، افزود: ما و شما به حوزه آمده ایم تا با خدا معامله کنیم و در کوره سختی این راه، ساخته و پرداخته شویم و معارف اسلام و اهل بیت(ع)رابه دیگران انتقال دهیم پس نباید در این نقش مهمی که افتخارش نصیبمان شده است کوتاهی کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی های حوزه های علمیه در طول تاریخ اتصال سلسله علما به معصومین(ع) بوده و این اتصال در هیچ زمانی ومکانی و شرایطی قطع نشده است و هویت حوزه را شکل می دهد، اضافه کرد: حوزه های علمیه باید مردمی، در کنار مستضعفین و محرومین، سیاسی و انقلابی و بین المللی باشند.

وی با بیان اینکه منطق قرآن همه امتحان است، اظهار داشت: تمام وقایع و حوادث که از نظر یک انسان عادی است، اما در نگاه قرآن و منطق ، همه یک امتحان است و در کل هستی عالم برای امتحان است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: دوره نوجوانی و جوانی عصر امتحانات بشر است و وقت امتحانات بزرگ است و هر کس از فتنه‌ها، حوادث و سختی‌ها بیرون آید، انسان ورزیده‌تری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام رفتارهای ما باید مصداق آزمایش باشد، بیان کرد: آزمایش و امتحان یک امر جدا از زندگی نیست و عالم سراسر امتحان است و اختیار و اختبار ما در عالم عجین و تنیده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه محل کار نیست، گفت: طلبه‌ای که فکر شغل و داد و ستد در حوزه علمیه باشد، طلبه حقیقی نیست بلکه طلبه باید با خدا معامله کند تا ساخته شود.

                                 آیت الله اعرافی در جمع طلاب و اساتید میبد

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha