پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرحوم آیت الله آقا نجفی همدانی

حوزه/ دبیر علمی کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: این عالم برجسته نقش به سزایی در تثبیت مرجعیت امام خمینی(ره) و تشویق جوانان همدانی برای شرکت در حماسه انقلاب اسلامی بر عهده داشت.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی دبیر علمی کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به انقلابی گری این عالم بزرگ، گفت: آیت الله آقا نجفی همدانی از آغاز شروع نهضت امام خمینی(ره) شیفته زعامت و اندیشه والای رهبر کبیر انقلاب شده بود.

وی تصریح کرد: آیت الله آقا نجفی همدانی نقش به سزایی در تثبیت مرجعیت امام خمینی(ره) و تشویق جوانان همدانی برای شرکت در حماسه انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

رییس موسسه اندیشه راهبر با اشاره به مبازره آیت الله آقا نجفی همدانی با رژیم طاغوتی پهلوی، خاطرنشان ساخت: مسجد محله کولانج همدان که محل تبلیغ آیت الله آقا نجفی همدانی بود مهم ترین پایگاه انقلابیان در همدان به شمار می رفت.

حجت الاسلام صفری افلاکی مطرح کرد: آیت الله آقا نجفی در مصاحبه با نشریه حوزه در سال 67 جوانان انقلابی را این گونه ترسیم می کند: «من امروز نور چهره آیت الله سید علی قاضی را در چهره بعضی از جوانان بسیجی و انقلابی مشاهده می کنم.»

دبیر علمی کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: این عالم برجسته همدانی همانند امام خمینی(ره) به اندیشه بسیج اعتقادی جازم داشت و این نیروی جهادی مردمی را نیرویی الهی معرفی می کرد.

وی در ادامه ابراز داشت: آیت الله آقا نجفی در سال 68 بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در گفت و گو با نشریه حوزه گفت، امام خمینی(ره) همانند حضرت لقمان حکیم(ع) بود، یکی از ویژگی های امام راحل  این بود که مصداق بارز آیه 112سوره هود بود، او در راه انقلاب از خود اسقامت نشان داد و مردم ایران در این راه پشتیبان ایشان بودند.

وی در پایان گفت: آیت الله آقا نجفی در عین حالی که دارای رتبه علمی بالایی بود اما شیفته امام خمینی(ره) و آرمان های انقلاب اسلامی بود و خدمت های فراوان ایشان در راه انقلاب اسلامی ستودنی است.

گفتنی است، کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) ۲۳ آذرماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha