شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آقا نجفی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: هرگز فراموش نمی کنم کلام آرام و با متانت و نگاه تیز بین این عالم همدانی را که در کنار مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ابراز داشت: آسمان بلند الوند همواره چهره نخبه و فرهیختگانی را چون ستاره ای به یاد دارد.

وی با اشاره به جایگاه علمی و عرفانی آیت الله آقا نجفی همدانی تصریح کرد: آن مفسر بزرگ قرآن کریم توانست کلید تربیت و پرورش دینی را در مسجد کولانج همدان رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: عده ای از شهدای والا مقام شهر همدان از سوی تربیت ها و بیانات این حکیم و عالم فرزانه روانه جبهه های جنگ حق علیه باطل شدند.

وی در ادامه افزود: مرحوم آقا نجفی همدانی از جمله افراد نادری بود که عمر با برکت خود را در تعلیم و تعلم گذراند و نصایح و مواضع او توانست بزرگانی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل دهد.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: آیت الله آقا نجفی همدانی هم در فقه و هم در اصول و تفسیر قرآن و کلام توانست قله های رفیع علمی را پشت سر بگذارد و به مقام علمی اجتهاد نائل آید.

وی افزود: این تحصیل کرده حوزه علمیه نجف و جرعه نوش کوثر علم امام علی(ع) با امامت جماعت در مسجد جامع و مسجد کولانج همدان، گرما بخش محافل تبلیغی این شهر بود.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله آقا نجفی همدانی زلال چشمه معرفت و بصیرتی دینی را در دل ها ایجاد و خاطره ها را معطوف توحید، تفکر، خدمت به خلق و حرکت به سمت خدا می کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: کلام آرام و با متانت و نگاه تیزبین این عالم همدانی در کنار مردم فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان یادآور شد: ایشان در نصایح و مواعضی که داشت هنگامی که به نام ابی عبدالله الحسین(ع) می رسد کمی توقف می کرد و در چشمانش اشک شوق حلقه می زد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha