جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحی

حوزه/ وزیر ارشاد گفت: تعداد کمی و کیفی مفاخر یک جامعه پشتونه اضمحلال ناپذیری یک چامعه است و سرزمین ایران به طور عام و بعد از تمدن اسلامی از مفاخر بزرگی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد امروز در کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به اهیمت توجه به شخصیت علمای اثرگذار اظهار داشت: تکریم مفاخر یک ملت بخشی از قدرت نرم یک جامعه است.

وزیر ارشاد ابراز داشت: تعداد کمی و کیفی مفاخر یک جامعه پشتونه اضمحلال ناپذیری یک چامعه است و سرزمین ایران به طور عام و بعد از تمدن اسلامی از مفاخر بزرگی برخوردار بوده است.

دکتر صالحی تصریح کرد: مرحوم آیت الله حسینی همدانی معروف به آیت الله آقا نجفی همدانی صاحب گنجینه ای سترگ بود که اگر به اجازه نامه های ایشان توجه کنید به بزرگی علمی و شخصیتی این عالم بزرگوار پی خواهید برد.

وی خاطرنشان کرد: عباراتی که علمای بزرگ برای این عالم همدانی به کار برده اند این کلمات می درخشید که حضور ایشان در درس فقه و اصول غرق شدن در علوم آل بیت است.

وزیر ارشاد در پایان گفت: مرحوم کمپانی درباره ایشان می فرماید ایشان کسی است که فقط علم نیاموخته است و علم او همراه با آداب دینی و اخلاق الهی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha