پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی-مدیر حوزه علمیه همدان و عضو خبرگان رهبری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: آیت‌الله نجفی همدانی در پاسخ به این پرسش که شما رمز موفقیت مراجع بزرگ را در چه می‌بینید؟ گفتند «یک مسائل و رموزی وجود دارد که یکی از آنها پشتکار است».

آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه‌های علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با اشاره به آیه 21 سوره احزاب «لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا» اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده است، مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا، سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی آیت الله آقا نجفی(ره)، در همدان، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت  و کنگره برای این عالم برجسته، یک عمل سازنده و خدا پسندانه است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در زمان کنونی علما ربانی بهترین الگو هستند، از این رو ما هر قدر که در بُعد ارتباط با علمای ربانی و معرفی علمای ربانی که در راه قدم ائمه(ع) گذاشته‌ اند، حرکت کنیم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه معرفی علمایی همچون آقا نجفی همدانی که می‌تواند برای مردم سرمشق باشد، عمل ارزشمندی است، گفت: معرفی و بزرگداشت عالمی با ارزش چون آیت‌ الله آقا نجفی همدانی عمل بسیار پسندیده‌ای است.

پشتکار علما رمز موفقیت آنها است

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: سال ها قبل برای تبلیغ سفری به همدان داشتم و به دیدار حاج آقا حسینی و مرحوم موسوی همدانی رضوان الله تعالی رسیدم و تصمیم گرفتیم به خدمت علمای همدان برویم. در دیدار با آیت الله نجفی از ایشان سوال کردم شما رمز موفقیت مراجع بزرگ را در چه می‌بینید،  ایشان پاسخ دادند «یک مسائل و رموزی وجود دارد که یکی از آنها پشتکار آنها است».

آیت الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: من زمانی که مصاحبه آیت الله آقا نجفی را خواندم، بسیار غصه خوردم که ما چطور در زمان حیات چنین بزرگانی زندگی کرده‌ایم و حتی از وجود این مصاحبه اطلاع نداشتیم، باید از وجود این علما به نحو احسن استفاده می شد.

مدیر حوزه‌ علمیه همدان با بیان اینکه من به عنوان یک خدمتگزار حوزه علمیه از عوامل برگزار کننده کنگره آقانجفی همدانی تشکر می‌کنم، عنوان کرد: در این راستا باید خاطرات همه افرادی که به ایشان نزدیک بودند جمع آوری شود.

وی با اشاره به این که آیت ‌الله نایینی  از استوانه‌های بزرگ علمی نجف پدر خانم آقا نجفی همدانی بودند، گفت: نظرات آیت الله نائینی در علم اصول و درس‌های خارج ی از نظریه ‌های مورد توجه علمای بزرگ ما به شمار می رود که مرحوم آیت الله خویی(ره) و اکثر مجتهدان، مدرسان و بزرگانی که از نجف آمدند، از شاگردان مرحوم آیت الله نائینی بوده‌اند و همواره محور درس‌ هایشان، اصول آیت الله نائینی بوده است و این مساله نقطه قوتی برای آیت الله آقا نجفی همدانی به شمار می رود.

عضو خبرگان رهبری در پایان با اشاره به جایگاه اخلاقی پدر مرحوم آیت الله آقا نجفی تصریح کرد: پدر مرحوم آیت الله نجفی به مدت 5 سال از محضر استاد بزرگ اخلاق آیت‌الله سید احمد کربلایی بهره اخلاقی کسب کرده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha