شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام طه محمدی / امام جمعه همدان

حوزه/ اگر از ما بپرسند فلسفه این همایش ها چیست؟، بنده خواهم گفت که فلسفه این مجالس که زحمت فراوان دارند، تعظیم شعائر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی که صبح امروز در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، اظهار داشت: اگر از ما بپرسند فلسفه این همایش ها چیست؟، بنده خواهم گفت که فلسفه این مجالس که زحمت فراوان دارند، تعظیم شعائر است.

وی افزود: فرق روز با شب این است که روز روشن است و شب این ویژگی را ندارد و این ایام الله گاهی تکوینی است مانند روز غدیر و عاشورا که اگر آنها نبودند عالم انسان ها در سیاهی مطلق بودند.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: خدواند انسان ها را به وسیله یوم الله هایی مانند آیت الله آقا نجفی ها هدایت می کند؛ چراکه این ها با جهادهای تبلیغی و تزکیه ای عمری خود را ساخته اند.

وی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی(ره)  می فرماید که انسان مومن در 5 نمونه نور غوطه ور است و پیامبر (ص) درباره زید فرمود که این جوان قلبش در نور غوطه ور است.

امام جمعه همدان اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایدخداوندا قلب من را از نور ایمان مشحون ساز و ظاهر انسان باید نورانی باشدو و زمانی که همه هفت خوان وجود انسان نوزانی شد می تواند افراد را به سوی سعادت راهنمایی کند.

وی ابراز داشت: انقلاب مقدس اسلامی به برکت رهبر متعالی انقلاب در عالم غوغایی بر پا کرده است و نباید ایام الله را فراموش کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: اگر علما فراموش شوند همه ارزش های جامعه را از دست خواهیم داد و اگر این بزرگان نبودند به اعتقاد من شهدا هم در جامعه پرورش نمی یافتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha