جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجازی

حوزه/ دبیر کنگره ملی آیت‌الله آقانجفی‌همدانی(ره) از برگزاری این کنگره در روزهای ۶ و ۷ دیماه، به میزبانی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره ملی آیتالله آقانجفیهمدانی(ره)، در نشست خبری که امروز در سالن شهید آوینی همدان برگزار شد، با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره، گفت: ویژگی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها، بُعد فرهنگی آن است.

دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) در ادامه افزود: امام راحل همواره به مسئله فرهنگ توجه ویژهای داشتند و با ایجاد تفکری جدید، انس و الفتی میان اقشار و جامعه بهوجود آورد.

رئیس مؤسسه شهید محراب تصریح کرد: نسلی که در سال۵۷، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند، کسانی بودند که توانستند مسیری منطبق با معارف دین را به وجود بیاورند.

وی افزود: مکتب امام(ره) با تلاش شخصیت های بزرگی حاصل شد که در کنار امام(ره) توانستند انقلاب را به مقصد برسانند، لذا باید انس و الفت با آن بزرگواران داشته باشیم، در این صورت می توان گفت راه امام با رحلت ایشان خاتمه نخواهد یافت.

حجازی افزود: کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) در این راستا پایه ریزی شد، چرا که رهبر معظم انقلاب در سال۷۵ با تأکید بر تقویت مبانی انقلاب، بر تبیین مسئله مبانی انقلاب و فرهنگ انقلاب تأکید بسیاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله آقا نجفی(ره) شخصیتی علمی است که از محضر بسیاری از بزرگان تلمذ کرده است و در این زمینه در استان همدان کمنظیر است. تفسیر انوار درخشان در ۱۸ جلد بیبدیل است و تقریرات ایشان در درس فقه و اصول آیت الله نائینی در خور توجه است.

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی در مسیر همراهی با انقلاب از هیچ کوششی فرو گذار نکرد و در راه ترویج انقلاب و آرمان های امام تلاش فراوان داشت.

وی در پایان گفت: کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی، روزهای ۶ و ۷ دی ماه ۹۶ در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha