جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممانعت دولت الجزایر از تظاهرات ضدصهیونیستی مردم

حوزه/ دولت الجزایر تظاهرات مردم را که به منظور حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبر گزاری حوزه به نقل از Le Monde Juif  در پی تظارات و اعلام اعتراض مردم الجزایر به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، پلیس الجزایر مانع انجام تظاهرات مردم شد.

تصمیم دونالد ترامپ در مورد قدس، که موجب خشم مردم الجزایر و همچنین مردم به خصوص مسلمانان در سراسر جهان  قرار گرفته، ظاهرا نتوانسته مقامات الجزایر را برای عدم ممنوعیت تظاهرات در پایتخت به جهت حمایت از این مکان مقدس قانع کند.

طبق گزارشات، معترضان که به در خواست فعالان اجتماعی و به عنوان اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در حال رفتن به سوی اداره پست مرکزی بودند، با مواجه شدن با  نرده ها و موانع جهت جلوگیری از هرگونه تجمع توسط پلیس؛ شگفت زده شدند.

چند دقیقه بعد از نماز جمعه گذشته، تعداد زیادی از نمازگزاران به سمت میدان بزرگ مقابل پست مرکزی پایتخت، حرکت کردند تا خشم و حمایت خود را از فلسطین بیان کنند. اما ده ها پلیس در لباس فرم و لباسهای معمولی در محل تجمع حضور یافتند و در عرض چند دقیقه، پلیس گروههای جوان را از محل برگزاری تظاهرات و حتی گاهی اوقات با استفاده از زور،  متفرق کردند.

بر اساس این گزارش، پلیس حتی مانع از نشستن بر روی نیمکت های عمومی شد و تلفن ها را برای پاک کردن عکس هایی که از رفتار پلیس با مردم معترض گرفته شده کنترل کرد.

پلیس حتی گروههای  کوچکی را که در ورودی اداره پست بودند پراکنده کرد و گروه دیگری از مامورین پلیس کسانی را که از مترو برای پیوستن به تظاهرات خارج می شدند متفرق می کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha