پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ در نشست بررسی ظرفیت‌های فرهنگی، مردمی گلزار شهدای بهشت‌زهرا، بر ضرورت آموزش مبانی و گفتمان دفاع مقدس به کودکان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست هم‌اندیشی ظرفیت‌های فرهنگی، مردمی گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) به همت شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) و با حضور فعالان عرصه جهاد و شهادت، در گلزار معطر بهشت‌زهرا(س) تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هم‌افزایی گروه‌های مردمی فعال در بهشت‌زهرا(س)، تبیین چگونگی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی و بررسی پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی جهت هماهنگی و برنامه ریزي فعالیت هاي مردمی از اهداف برگزاری این نشست بود.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، رئیس هیئت امناء مؤسسه روایت سیره شهدا، به بیان دیدگاه‌های خود درباره چگونگی استفاده از ظرفیت گلزارهای شهدا پرداخت و گفت: بدانید که گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کار بسیار مهمی است، در دو جلسه‌ای‌ که به‌صورت رسمی و غیر رسمی محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم، فرمودند«شما بار بر زمین مانده را برداشته‌اید».

وی ادامه داد: شهدا پروژه قابل تکرار هستند، ما هم باید هنر داشته باشیم که سلول‌های بنیادین فرهنگ جهاد و شهادت را استخراج کنیم.

این راوی  دفاع مقدس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ گلزار‌های شهدا در سراسر کشور و به ویژه گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س)‌تهران گفت: سفره احسان را در گلزارهای شهدا بگسترانیم، سفره تکریم و احسان بهترین راه ارتباط‌ گیری است، زیرا احسان مادی و احسان معنوی و فرهنگی سبب جذب مردم می‌شود.

در ادامه این نشست، فعالان عرصه جهاد و شهادت به بیان نقطه نظرات خود درباره چگونگی استفاده از ظرفیت‌های بهشت زهرا(س) پرداختند و بر اجرای برنامه‌هایی همچون رونمایی از کتب دفاع مقدس در بهشت زهرا، گعده‌های کتابخوانی و مانند آن تأکید کردند.

آموزش مبانی دفاع مقدس به کودکان با استفاده از فضاهای موجود، برگزاری مراسم و محافل قرآنی، عرضه محصولات فرهنگی و برگزاری جلسات و نشست‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس در بهشت زهرا از دیگر نکاتی بود که فعالان فرهنگی این عرصه بر آن تأکید کردند.

همچنین استفاده از ظرفیت گلزار شهدا برای تبیین و ترویج گفتمان دفاع مقدس برای گردشگران خارجی، شناسایی و ترسیم نقشه‌های بازدید از قبور مطهر شهدا با نگاه به ظرفیت مخاطبان، برگزاری مجالس عروسی و عقد در گلزار شهدا، حضور گسترده و بیشتر تیم‌های روایت‌گری و تدوین خاطرات راویان در گلزار شهدا از دیگر مسائلی بود که فعالان فرهنگی عرصه دفاع مقدس بر آن تأکید داشتند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha