جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ هر روز در روزنامه می نویسند ما فلان جلسه گرفتیم، مشکلات را حل می کنیم؛ بعد می گویید حل مشکلات نیاز به موشکافی جعبه سیاه دارد. کدام جعبه سیاه. بعد مشکلات را به گردن غربی ها می اندازند؛ مشکلات مردم مشخص است، حل آن نیاز به جعبه سیاه ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران که در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفتند: باید مردم با هوش و درایت حوادث اخیر را موشکافی کنند که چرا این مسائل ایجاد شد.

این مرجع تقلید افزودند: حقیقت مطلب این است که مردم می گویند ما مشکلات فراوان داریم. سال به سال روزگار سخت تر می شود، گرانی می شود، کار نیست؛ این خواسته به حق مردم است، ولی کسی به حرف آنان گوش نمی دهد.

ایشان تاکید کردند: هرچه قدر رهبر انقلاب می گویند، کشور مشکل دارد، گرانی هست، کار نیست، راه علاج مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، اما دولت و مسئولین  گوش نمی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: هر روز در روزنامه می نویسند ما فلان جلسه گرفتیم، مشکلات را حل می کنیم؛ بعد می گویید حل مشکلات نیاز به موشکافی جعبه سیاه دارد. کدام جعبه سیاه. بعد مشکلات را به گردن غربی ها می اندازند؛ مشکلات مردم مشخص است، حل آن نیاز به جعبه سیاه ندارد.

ایشان عنوان کردند. تعدادی از مردم خواسته به حق داشتند، گفتند حرکت کنیم و به صحنه آمده اند، اما از این پیش آمد، منافقین و سلطنت طلبان سوء استفاده  کردند و خودشان را قاطی مردم نموده و اجتماعات را اداره می کنند و تظاهرات به راه می اندازند و شروع به  تخریب اموال بیت المال می پردازند  و جنایت می کنند.
این مرجع تقلید اظهار داشتند:  بعضی از این افراد آمده اند موج سواری کنند و قیام مردم را نادیده بگیرند. اینجا مسئولین کوتاهی کرده اند؛ به حرف های رهبری توجه نکردند و دائم مغالطه کردند و گناه را به گردن غربی ها انداختند.

استاد خارج فقه حوزه اظهار داشتند: مردم هم قیام کرده اند تا حرفشان را به گوش مسئولین برسانند. سخناشان به حق است، سخن شان این بود که ما درسختی و رنج  هستیم. پول مان دادیم، نمی توانیم بگیریم، ولی دولت وقتی پول می دهد به خاطر دیرکرد، پول هم می گیرد، ولی این پول ما را نمی دهند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: در این حوادث اخیر، مردم به حق چیزی می خواستند، ولی مسئولین توجه ای به خواسته های مردم انقلابی نکردند،‌ بعد از اینکه دیدند مردم به صحنه  آمده اند و به مشکلات به  حق خود، اعتراض مسالمت آمیز کرده اند، الان می گویند ما مشکلات را رفع می کنیم،اگر دولت  رفع کننده بود؛‌چرا تاکنون برای مشکلات اقتصادی و معیشتی کاری نکرد، چرا زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم ننمود. 

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مردم فردا می خواهند به میدان بیایند و اعلام می کنند ما  از نظام و انقلاب راضی هستیم؛ ما با نظام مشکل نداریم. مشکل ما شما مسئولین هستید که  حرف و حق مردم را در مورد مشکلات اقتصادی و معشیتی نادیده می گیرد و دائم در صدد مغالطه کاری هستید و گناه را به گردن دیگران می اندازید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه  گفتند:  خدای متعال از کسانی  که در مقابل باطل صف بندی کرده و می کنندبا تجلیل از این  دسته مجاهدین نام می برد. مجاهدین دارای شاخصه هایی چون ایمان، تقوا، اراده و اهل عمل هستند و با جان و مال خود باخدا معامله می کنند و خدا هم خریدار جان و مال آنها است.

معظم له بیان داشتند: از دیگر شاخصه های مجاهدین، زمان شناسی و دشمن شناسی است و با همین زمان شناسی با پیروی از ولی فقیه، انقلاب جهانی به وجود آورده اند و توانستند هیمنه دو   ابرقدرت شرق و غرب را درهم بشکنند.

 ایشان افزودند: امام راحل  با انقلاب خود به مردم درس  دین باوری، امید و بیداری در مقابل ظلم و ستم و جبهه کفر داده بود.  انقلاب دارای ارکان اسلام، ولایت فقیه و مردم است. وظیفه داریم این ارکان را بشناسیم و تبیین کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha