شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر هجرت مبلغان به شهرها و روستا برای تبیین دین و آرمان های انقلاب تاکید کردند و گفتند: امروز درشرایطی قرار داریم که بیش از گذشته جامعه به مبلغ دینی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار ائمه جماعت آبفای کشورگفتند: انقلاب رسالت مهمی را برای علما معین کرد و به همین دلیل نقش حوزویان برای تبیین آرمان و حفظ انقلاب بسیار سنگین تر از گذشته است.

این مرجع تقلید افزودند: انبیاء در حالی که در دستی ابزار جهاد و در دستی دیگر کتاب هدایت گری داشتند، مبعوث شدند تا با کسانی که جلوی هدایت را می گیرد، جهاد کنند.

معظم له بیان داشتند: روحانیت هم در ادامه راه انبیاء الهی اند، انبیاء برای تبلیغ دین سختی های زیادی دیده اند، حتی بعضی ازآنان شهید شده اند؛ دراین راه دندان پیامبر اسلام(ص) را شکاندند، ولی دست از تبلیغ برنداشتند، روحانیون هم باید این گونه عمل کنند.

 ایشان افزودند: امام راحل عالم، فقیه و مجاهدگر بودند که توانستند با انقلاب خود هیمنه دو ابر قدرت شرق و غرب را درهم شکنند و موجب بیداری مسلمانان علیه ظلم شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: انقلاب باعث شد مستضعفین از فقر فرهنگی بیرون بیایند و مردم در مقابل ظلم بیدار شوند. امام راحل با انقلاب خود، نظامی قدرتمند و جهانی به وجود آوردند و امروز این نظام به برکت حرکت ایشان دارای قدرت فرامنطقه ای است.

 ایشان بر هجرت مبلغان به شهرها و روستا برای تبیین دین و آرمان های انقلاب تاکید کردند و گفتند: امروز درشرایطی قرار داریم که بیش از گذشته جامعه به مبلغ دینی نیاز دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: مبلغ موفق کسی است که وقتی برای تبلیغ دین به شهر و روستا هجرت کرد از حوزه و علم جدا نشود، چون تبلیغ موفق به داشتن علم در موارد مختلف است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: قرآن و سخنان اهل بیت(ع) بهترین منابع برای تبلیغ دین است و اگر طلبه ای وابسته به این  منابع باشد موفقیت آن دو چندان خواهد بود.

معظم له تاکید کردند: مبلغان نباید خود را از مردم جدا بدانند باید با مردم همراه باشند. اگر این گونه با مردم رفتار کنند مردم  آنها را دوست خواهند داشت.

ایشان بیان داشتند: یکی از موضوعات مهم امربه معروف و نهی از منکراست؛ مردم  نباید نسبت به این دو فریضه الهی بی تفاوت باشند، جامعه ای که در آن امر به معروف نباشد آن جامعه مرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی برخدمت رسانی به مردم تاکید کردند و گفتند: باید همه تلاش کنند تا گرانی و مشکلات معیشتی مردم از بین برود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha