جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ دشمنان اسلام مدام این نکته را القا می کنند که علت عقب ماندگی جوامع اسلامی ناشی از اسلام و دین است و حال آنکه اسلام مدافع علم و دانش و مشوق یادگیری و سوادآموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از کارکنان دیوان عدالت اداری و خانواده هایشان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت حضرت معصومه(س) به تشریح اوضاع مسلمانان جهان در عصر حاضر پرداختند و گفتند: در آغاز طلوع اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین الهی، اسلام دارای عضمت خاصی بود و توانست در مدت کوتاهی تحولات عظیمی به وجود آورد.

معظم له افزودند: در زمان طلوع اسلام جاهلیت وجود داشت و هیچ مرکز علمی و دانشمندی وجود نداشت اما اسلام تعلیم و تربیت را آغاز کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: بعد از مدتی  دنیای اسلام دچار افول شد و کشورهای استکباری به تضعیف کشورهای اسلامی پرداختند و امروز کار به جایی رسیده است که یک جوان مسلمان برای تکمیل تحصیلات خود حتما باید به کشورهای غربی مسافرت کند.

ایشان گفتند: دشمنان اسلام مدام این نکته را  القا می کنند که علت عقب ماندگی جوامع اسلامی ناشی از اسلام و دین است و حال آنکه اسلام مدافع علم و دانش و مشوق یادگیری و سوادآموزی است.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خویش انقلاب اسلامی را منشاء تحولات عظیم دانستند و کفتند: حکومت های استکباری در سابق همواره جامعه اسلامی ایران را در یک خفقان نگه داشته بودند اما به برکت انقلاب اسلامی این مملکت به آزادی و عزت رسید.

معظم له امام راحل را یک فقیه شجاع و مبارز دانستند و گفتند: امام راحل با درک صحیح از شرایط منطقه و جهان و با دید توحیدی خویش بنای یک انقلاب بزرگ را نهادند که کاخ همه مستکبرین عالم را به لرزه در آورده است.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha