سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ شیخ میثم سلمان گفت: آزادی های دینی در بحرین در معرض خطری بزرگ قرار دارد تجاوز به حقوق شیعیان و زیر پا گذاشتن حقوق آنها از حد فراتر رفته است و اکنون شهروندان شیعه بر این باورند که حکم صادر شده علیه شیخ عیسی قاسم حکمی علیه دین و مذهب آنها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ میثم سلمان مدافع بین المللی حقوق بشر در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: محکوم کردن آیت الله شیخ عیسی قاسم به خاطر فعالیت در زمینه دریافت و توزیع اموال خمس در واقع محاکمه یک واجب دینی با سابقه تاریخی است و این اقدام خطری بزرگ است که اکثریت مردم بحرین را تهدید می کند، زیرا عمر فریضه خمس به اندازه عمر اسلام است و حکمی ویژه امروز نیست که کسی بخواهد آنر ا محاکمه کرده و درباره آن تردید کند.

وی افزود: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با دستور حاکم بحرین و به صورت یک جانبه صورت گرفته و بر اساس حکم دادگاه نیست و حکمی که از سوی دادگاه صادر شده در مورد یکی از علما است که نام او در این پرونده موجود بوده و ارتباطی با آیت الله شیخ عیسی قاسم ندارد.

این فعال حقوق بشر ادامه داد: شیخ عیسی قاسم از اساس بنا نداشت به این دادگاه اعتنا کند و قصد تعامل با آن را نداشت و از این رو به این حکم اعتراض نکرد، زیرا این دادگاه ها را از اساس باطل می داند به این خاطر که دادگاه هایی غیر مستقل و فرمایشی هستند رژیم در آنها دخالت مستقیم دارد.

شیخ سلمان تاکید کرد محاکمه فریضه خمس بر خلاف ماده 22 قانون اساسی بحرین است که تصریح دارد هر شهروندی در طرز تفکر و انجام شعائر دینی و برپایی تجمعات دینی مطابق با ضوابط کشور آزاد است.

وی افزود: آزادی های دینی در بحرین در معرض خطری بزرگ قرار دارد تجاوز به حقوق شیعیان و زیر پا گذاشتن حقوق آنها از حد فراتر رفته است و اکنون شهروندان شیعه بر این باورند که حکم صادر شده علیه شیخ عیسی قاسم حکمی علیه دین و مذهب آنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha