شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دومین شب مراسم ایام الله دهه فجر در همدان

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) قم گفت: ما انقلابیون امر سومی را نیز در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل می دانیم و آن پذیرش ولایت پیامبر(ص) گونه امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی، مدیر مدرسه تخصصی فقه حضرت امام خمینی(ره) قم، شب گذشته در مسجد کوی کوثر همدان در دومین شب از مراسم آیام الله دهه فجر، گفت: همه ما از امام خمینی(ره) شنیدیم که رمز پیروزی ملت ایران در دو چیز است، نخست کلمه توحید دوم توحید کلمه.

وی تصریح کرد: کلمه توحید یعنی خدای متعال را در نظر داشته و ربوبیت الله را در نظر داشته باشیم، توحید کلمه یعنی وحدت مسلمین، و امام این دو چیز را رمز پیروزی انقلاب اسلامی می دانستند.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) قم گفت: ما انقلابیون امر سومی را نیز در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل می دانیم و آن پذیرش ولایت پیامبر(ص) گونه امام خمینی(ره) بود.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) می فرمود مردان تاریخ تا آخر الزمان زنده اند، این جمله امام(ره) ریشه قرآنی دارد، ابراهیم نبی(ع) در مقابل شرک ایستادگی کرد و این نشانه تعقل و تفکر حضرت بود که او را تا آخرزمان زنده نگه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی اضافه کرد: امام خمینی(ره) سال های زیادی از مردم زمان خود جلو تر بود و این خاصیت مردان خدا است، او به فکر آزادی و امنیت بود، او به فکر مذاکره نبود و به فکر آینده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: کسانی که در راه خداوند متعال قدم می گزارند باید استقامت بورزند، زیرا حرکت در راه خدای تعالی هزینه دارد، ابراهیم(ع) که در راه خدای تعالی قدم گذاشت سختی های راوانی را تحمل کرد تا به نتیجه رسید.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) قم گفت: امام خمینی(ره) و یاران با وفایشان در راه رسیدن هدف الهی خود سختی ها و مشکلات فراوانی را تحمل کردند و استقامت ورزیدند و به نتیجه مطلوب رسیدند.

وی در پایان گفت: شکنجه و آزار امام خمینی(ره) سبب نشد تا آنها از راه خود دست بکشند و همین مسأله سبب می شود تا مردان تاریخ تا آخر الزمان زنده بمانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha