سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پنجمین جشنواره "نسیم کربلا" در پاکستان با حضور گسترده مردمی افتتاح شد

حوزه/ پنجمین جشنواره "نسیم کربلا" از سوی آستان مقدس حسینی و با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاکستان، هیئتی از عتبات مقدسه و جمع زیادی از مردم در اسلام آباد پایتخت پاکستان افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، پنجمین جشنواره "نسیم کربلا" از سوی آستان مقدس حسینی و با حضور شخصیت های برجسته پاکستان از جمله حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن نجفی نماینده آیت الله سیستانی در پاکستان و حجت الاسلام والمسلمین ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای امامیه این کشور، هیئتی از عتبات مقدسه و جمع زیادی از مردم در اسلام آباد پایتخت پاکستان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن نجفی نماینده آیت الله سیستانی در این همایش گفت: به هیئت عتبات مقدسه که برای برپایی جشنواره نسیم کربلا در دانشگاه الکوثر اسلام آباد آمده اند، خوش آمد می گوییم و از تلاش های فراوانی که در راه گسترش رسالت اهل بیت(علیهم السلام) می کنند، تشکر می کنیم.

فتوای جهاد کفایی با تکیه بر تفکر حسینی صادر شد

بعد از آن شیخ منجد الکعبی از طرف آستان مقدس حسینی و عباسی سخنرانی کرد و اشاره کرد: در اوج درگیری تمدن ها و دوری مردم از راه حق، جشنواره فرهنگی "نسیم کربلا" برای پنجمین سال در کربلا به راه می افتد تا به جهان بگوید که چگونه امام حسین(ع) ایستاد تا جهان را با نسیم اخلاق نبوی خویش معطر کند و آن زمانی بود که امام (ع) گریه کردند، آن هم برای کسانی که مرتکب آن همه کشتار وحشیانه شدند و مردان و کودکان را ذبح کرده و بیت رسالت که در آن زنان، کودکان و بیماران بودند، به آتش کشیدند و به این اکتفا نکرده و با ده اسب تازه نعل شده بر سینه پاک ترین انسان ها تاختند.

وی با اشاره به این که از این مکتب عطر کربلا بر می خیزد تا محبت و صلح را در تمامی جهان منتشر سازد، افزود: کربلای امام حسین(ع) برای گروه یا جماعت خاصی نیست بلکه متعلق به تمامی انسان هاست.

شیخ الکعبی ادامه داد: زمانی که تفکر داعشی تکفیری بر عراق را در نوردید، تفکر حسینی برخاست و فتوای مرجعیت از حرم امام حسین(ع) صادر شد و میلیون ها مؤمن با الهام گرفتن درس وفاداری و فداکاری از حضرت سید الشهدا(ع) برای پیروزی و شهادت به این فتوا لبیک گفتند.

بعد از پایان افتتاحیه، پرچم امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) که در میان آن 12 پرچم متعلق به معصومین(ع) در میدان اصلی دانشگاه الکوثر برافراشته شد.

همچنین نمایشگاهی از کتاب ها و مجلات متنوع برپا شد و برای آگاهی بازدید کنندگان و گسترش رسالت اهل بیت(ع) منشورات به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده شد.

همچنین نمایشگاهی از تصاویر شهدای فتوای جهاد در مسجد دانشگاه راه اندازی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha