جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شعار سال نباید تنها در حد شعار، بنر و پوستر باقی بماند، گفت: آن چیزی که به عنوان شعار سال از سوی رهبری معظم ابلاغ و بیان می شود سیاست کلی نظام است و تبیین می شود که نباید با آن برخورد شعاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید مصطفی محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که در عباس آباد برگزار شد، با بیان این که شعار سال نباید تنها در شعار خلاصه شود، گفت: باید آحاد جامعه در جهت عملی کردن این شعار تلاش کنند.

وی با بیان این که مردم و مسئولان باید برای تحقق شعار سال همدل و یکصدا شوند، افزود: باید به گونه ای عمل شود تا دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص عدم تحقق مناسب شعار سال رفع شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شعار سال نباید تنها در حد شعار، بنر و پوستر باقی بماند، بیان داشت: آن چیزی که به عنوان شعار سال از سوی رهبری معظم ابلاغ و بیان می شود سیاست کلی نظام است که تبیین می شود که نباید با آن برخورد شعاری شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که یکی از سیاست های کلی نظام که در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب برای نجات و پیشرفت اقتصاد کشور مطرح کردند نسخه بی بدیل سیاست اقتصادمقاومتی است، تصریح کرد: متأسفانه این مسأله مهم در سال های اخیر به صورت ملموس عملیاتی نشد.

وی با اشاره به این که رهبر معظم فرمودند من بیش از هزار بار واژه اقتصاد مقاومتی را از زبان مسئولان شنیدم، اما عملی متناسب با آن ندیدم، ادامه داد: اگر همه بخش های کشور به این باور برسند که تنها راه نجات اقتصادی کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است شاهد یک جهش مناسب اقتصادی در کشور خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در سال گذشته که سال اقتصادمقاومتی بر پایه تولید و اشتغال بود به جای این که که از تولید حمایت شود تا اشتغال در کشور ایجاد شود تا به اقتصاد مقاومتی برسیم شاهد واردات گسترده و بی رویه به کشور بودیم که به خودی خود سم مهلکی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: آنقدر واردات به کشور در سال گذشته زیاد بود که بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات تولیدی رو به تعطیلی رفت و بسیاری از کارگران بیکار شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شعار هرسال جهت دادن به سیاست های اجرایی و عملکرد مسئولان دولتی و حکومتی است، گفت: نامگذاری های هر سال رهبر معظم انقلاب اسلامی باید اتمام حجتی برای مسئولان باشد.

وی با اشاره به این که انتخاب شعار سال چراغ راهی برای حرکت و پیشرفت نظام است، خاطرنشان کرد: البته برخی از مسئولان در مورد شعار سال خوب عمل کردند، اما برخی ها نیز تنها به برگزاری سمینار، همایش و شعار دادن اکتفا کردند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که نامگذاری های هر ساله توجه دادن به افکار عمومی است که آحاد مردم توجه پیدا کنند که چه مسأله ای امروز برای کشور مهم است، ادامه داد: این را رهبری بیان می کنند که آحاد جامعه بدانند که امروز چه مسأله ای برای نظام مهم است که درشعار سال مطرح می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم و مسئولان باید خودشان آتش به اختیار نسبت به شعار سال اقدام کنند، افزود" امسال نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی از یک زاویه دیگری از شعار سال برای اجرای اقتصادمقاومتی استفاده کردند که آن حمایت از کالای ایرانی با محوریت تولید است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که وقتی مردم از کالای ایرانی حمایت کنند تولید رونق پیدا می کند، اشتغال ایجاد می شود، بیکاری از بین می رود و به اقتصاد مقاومتی می رسیم، خاطرنشان کرد: عدم تحقق این شعارها موجب بروز بحران های اقتصادی در کشور خواهد شد.

وی با تأکید بر این که همه باید در عمل به تولید ملی و کالای ایرانی کمک کنیم، تصریح کرد: تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید نیازمند یک وحدت و همبستگی ملت است که نتیجه آن سرافرازی ایران اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که دولت باید از کالای داخلی بیشتر حمایت کند، گفت: واردات کالای خارجی به کشور بزرگترین ضربه را به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha