پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عدم رعایت عفاف و حجاب را عامل سست شدن بنیان خانواده و رواج بی بندوباری و فساد در جامعه دانست و گفت: امروز یکی از اهداف مهم دشمنان علیه انقلاب اسلامی از بین بردن بنیان خانواده ها با ترویج بدحجابی و فساد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در همایشی که با موضوع «عفاف و حجاب» با حضور بانوان فرهنگی استان در ساری برگزار شد، حجاب را مايه سربلندي و افتخار بشر دانست و گفت: يکي از شيوه هاي استبداد و تسلط بر جهان که از سوی مستکبران و زورگويان عالم در حال انجام است، سست کردن مقوله حجاب و عفاف در بين ملت ها به ویژه جامعه ایرانی است.

وی با بیان این که کم رنگ شدن و از بين رفتن عفاف و حجاب در ميان جوامع موجب از هم پاشيدگي خانواده خواهد شد، افزود: حجاب موجب کرامت و ارزش به زن مسلمان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فطرت انسان‌ها با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که اسلام دين اکمل و آخرين آئين آسماني است، بیان داشت: اسلام در تمام عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌است.

وی با بیان اينکه جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است، گفت: مهم ترين ويژگي رعايت حجاب اين است که سبب شخصيت بخشيدن به زنان مي شود و رعايت حجاب مصونيت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه حجاب و عفاف مقوله اي شرعي و قرآني است و جز زير ساخت هاي فرهنگي به حساب مي‌آيد، افزود: برهنگي فرهنگي جامعه را بي بند و باري و فساد مي کشاند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشري و بويژه جوامع اسلامي مطرح است، تصریح کرد:زنان مسلمان به خاطر اعتقادات و باورهاي ديني، داراي ارزش و مقامي افزون از ديگران هستند و حرمت آنها بايد با رعايت حجاب حفظ شود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجاب و عفاف را مکمل يکديگر دانست و افزود: حاصل عفت و پاکدامني، پوشش ظاهري است و يابه تعبير زيباي بعضي از بزرگان حجاب ميوه عفاف و عفاف نیز ريشه حجاب است.

وی در ادامه سخنان خود امام خميني(ره) را پيام‌آور ارزش هاي الهي و احياء کننده حجاب و عفاف دانست و اذعان داشت: به واسطه وسوسه‌هاي شيطاني استکبار بي حجابي و بي حيايی در ايران اسلامي به تمدن تبديل شده بود اما به برکت انقلاب اسلامي و روشنگري هاي امام خميني(ره)، زنان و دختران ما، به ارزش‌هاي واقعي خود پي بردند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که بدحجابی در جامعه اسلامی خسارت های جبران ناپذیری را برای کشورمان به همراه خواهد داشت، افزود: بحران های اجتماعی نظیر طلاق یکی از دلایل معضل بدحجابی در جامعه است.

وی، عدم رعایت عفاف و حجاب را عامل سست شدن بنیان خانواده و رواج بی بندوباری و فساد در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از اهداف مهم دشمنان علیه انقلاب اسلامی از بین بردن بنیان خانواده ها با ترویج بدحجابی و فساد در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه در سایه بدحجابی، آسیب های اجتماعی هر روز در جامعه افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: بهترین راه جلوگیری از معضلات اجتماعی گسترش و تقویت ارزش های دینی در جامعه است.

حجت لاسلام شکریان در ادامه ضمن تاکيد بر توجه بيشتر فعالان فرهنگي در جهت تقويت اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصريح کرد: حجاب و عفاف امري ضروري جهت استحکام بنيان هاي فکري بشريت است و ديوار امنيت فکري و ذهني بشر را نيز مقاوم تر مي کند و بايد گفت، حجاب يک هديه الهي براي بشر محسوب مي شود و بايد اين امر براي بشريت تبيين شود.

وي اظهار داشت: بايد به حجاب و عفاف بطور عميق پرداخت، زيرا عفاف گوهردروني و حجاب ظاهري است و حجاب ظاهري نوعي صدف است که مرواريد عفاف و پاکدامني را در خود حفظ مي کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha