جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تلاش هاي علمي امام موسي کاظم(ع) را سبب تکميل جنبش علمي امام جعفر صادق(ع) دانست و گفت: امام کاظم(ع) با مبارزات فرهنگي عليه حاکمان وقت، نقش بسزايي در آگاهي‌بخشي فکري و عقيدتي مردم داشتند.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و ذکر فضائل و مناقب ان امام همام، اظهارداشت: تقوا، فداکاري و ايثار مهم ترين ويژگي آن امام همام است که بهره‌گيري از آنها نيز رشد و تعالي را براي همه انسان‌ها به ارمغان مي‌آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران، امام موسي کاظم(ع) را اسوه شکيبايي و حافظ حقيقت معرفي کرد و گفت: بهره‌گيري از ابعاد شخصيتي امام هفتم(ع) براي همه زمان‌ها و مکان‌ها لازم است و اگر مردم به صورت صحيح با سيره علمي و علمي اهل بيت(ع) آشنا شوند، قرين سعادت هر دو سرا خواهند شد.

وی با بیان این که امام موسي کاظم(ع) پس از پدر بزرگوارشان نهضت علمي حضرت امام صادق(ع) را دنبال کردند، افزود: آن حضرت از هر فرصتي براي تحقق اين هدف سود مي جست و لحظه اي از تلاش و كوشش باز نايستاد و در راه تكامل جنبش علمي و نهضت فرهنگي اسلام تلاش كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، يکي از بارزترين خصوصيت امام موسي کاظم(ع) را صبر و بردباري برشمرد و گفت: الگوپذيري از سیره عملی امام موسي کاظم(ع) بهترین راه بهبود معضلات اجتماعی و فرهنگی و تحکيم بنيان خانواده ها می شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام موسي كاظم(ع) با مبارزات فرهنگی عليه حاكمان وقت نقش بسزايي در آگاهي‌بخشي فكري، عقيدتي مردم داشت، افزود: امام موسي کاظم(ع) با مبارزهاي فرهنگي تحولات سياسي و اجتماعي زيادي به وجود آوردند که همين امر موجب خشم حاکمان زمان آن حضرت شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که انديشه سياسي امام موسي کاظم(ع) بر پايه صبر و استقامت استوار بود، خاطرنشان کرد: اين دو عنصر مهم راهبرد اصلي آن امام همام براي مبارزه با حاکمان جبار آن دوران بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که در دوران حيات امام موسي کاظم(ع) فرقه ها و تفکرات انحرافي بسياري رشد کرده بودند، تصريح کرد: ايشان با ادامه مسير پدر بزرگوارشان توانست مردم را با اسلام ناب آشنا سازد.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که امام موسي کاظم(ع) در عين اين که تقيه را به معناي کامل آن در نظر داشت، هرگز از حق مسلم شيعيان که امامت امام معصوم به نوعي اصلي ترين اين حقوق است، کوتاه نيامد، گفت: احقاق حق و تلاش در مسير به دست آوردن آن را مي توان به عنوان ويژگي بارز دوران امامت حضرت ياد کرد.

وی با اشاره به اين که حضرت در دوران امامت خود با پرورش شاگردان و حضور در مناظره ها و مباحثه هاي علمي، به مبارزه با تفکرات مادي گرايانه و نظرهاي ملحدانه پرداختند، گفت: در دوران اسارت نيز تاثير علمي، معنوي و معرفتي حضرت در جامعه وجود داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که اين امام بزرگوار با تربيت شاگردان مورد اعتماد به پذيرش معارف و پاسخگويي به شبهات پرداختند، تصريح کرد: امام موسی کاظم(ع) در اين مسير تربيت ديني شاگرداني را در اولويت قرار دادند تا دخل و تصرف در آيات و روايات صورت نگيرد.

وی، تلاش هاي علمي امام موسي کاظم (ع) را سبب تکميل جنبش علمي امام جعفر صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام موسي کاظم(ع) با مبارزات فرهنگي عليه حاکمان وقت، نقش بسزايي در آگاهي‌بخشي فکري و عقيدتي مردم داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha