جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور بهترین دعا برای انسان را عافیت دانست و گفت: تاکید اسلام در پیشگیری از بیماری چنان است که اگر افراد آداب زندگی اسلامی را رعایت کنند کمتر به بیماری‌ دچار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، امام جمعه بابلسر امروز در نشست اعضای خیرین سلامت استان با تاکید بر اهمیت این حوزه در جامعه، اقدامات خیرخواهانه خیرین را بسیار ارزشمند و ماندگار دانست.

وی با قدرداني از تلاش‌ها و اقدامات خيرين سلامت و نقش تاثیر گذار و مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت دارند، گفت: وضع بهداشت و سلامت در جامعه امری مهم و حیاتی است و حتی می توان سلامت را بر امنیت تقدم داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که فلسفه وجودی قرآن شفا و رحمت برای عالم است، افزود:‌ مسأله سلامت در همه جوامع بشری اهمیت خاصی دارد و گرایش به امور خیر، یکی از بهترین و با فضیلت‌ترین اقدام ها در اسلام است.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام درباره سلامت بسیار تاکید کرده است، تصریح کرد: یکی از نام‌های خداوند شافی است و همه تکالیف انسان وقتی سالم باشد بر او واجب است و در غیر این صورت بسیاری از تکالیف از شخص بیمار سلب می شود.

حجت الاسلام قلی پور بهترین دعا برای انسان را عافیت دانست و اظهار داشت: تاکید اسلام در پیشگیری از بیماری چنان است که اگر افراد آداب زندگی اسلامی را رعایت کنند کمتر به بیماری‌ دچار می‌شوند.

امام جمعه بابلسر اشاره به این که طبیب، دوست مردم است و دو طیف روحانی و پزشک همواره به عنوان امین و محرم مردم بودند و هستند، گفت: امروز پزشک در هر جامعه‌ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که با وجود‌ پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی اما هنوز تا رسیدن به قله های پیشرفت در این حوزه فاصله داریم، تصریح کرد: با توجه به حضور نیروهای جوان ایران در صنعت پزشکی، می‌توان‌ در دنیای امروز هم جایگاه وِیژه ای داشت‌.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به اهمیت مشارکت های اجتماعی در راستای ارتقای سلامت جامعه، بر رویکرد جامعه سلامت محور تاکید و تصریح کرد: توسعه زیرساخت های نظام سلامت و توسعه مراکز بهداشتی درمانی یکی از مهمترین الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بابلسر به آثار معنوی خدمات مالی خیرین در ایجاد زیرساخت ها و مراکز بهداشتی درمانی و توسعه و بازسازی مراکز درمانی و خانه های بهداشت روستایی اشاره کرد و یاد آور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دستاوردهای مهم و تحولات شگرفی در حوزه سلامت به دست آمده و نقش‌آفريني خيرين تأثير فراواني در خدمات‌رساني به مردم و به‌ويژه نيازمندان داشته است.

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای بکارگیری و جلب مشارکت خیرین در عرصه سلامت شد و گفت: این شهرستان گردش پذیر بوده و بیشترین حجم ورودی مسافران  استان به این منطقه است که می طلبد در راستای حفظ و ارتقای بهداشت و سلامت و تحقق مطالبات مردم  اهتمام ویژه و تلاش مستمر صورت بگیرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که ارتقاء این فرهنگ و بهره گیری از حضور بیشتر خیرین در حوزه سلامت می تواند به رفع نیازهای این حوزه بینجامد، خاطر نشان کرد: برای رسیدن کشورمان به توسعه همه جانبه باید با هدف فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت‌های مردمی به ویژه خیرین بستر را برای ارتقای سطوح مختلف فراهم کنیم که به همت خیرین این امرمحقق شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha