جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت از کالای ایرانی

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با غرب قرار داریم، گفت: بازارهای کشورهای همسایه ایران ظرفیت و پتانسیل خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید مصطفی محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شعار سال چراغ راهی برای حرکت و پیشرفت نظام اسلامی است، گفت: مسئولان باید نسبت به تحقق عملی شعار سال تحرک و برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برخی از مسئولان در مورد شعار سال خوب عمل کردند، اما برخی ها نیز در این خصوص تنها در حد همان تعریف، تمجید و ستایش کردن اقدام می کنند و در عمل کاری صورت نمی گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این شعار سال فرصتی برای توجه دادن به افکار عمومی در خصوص مسأله روز کشور است، گفت: وقتی مقام معظم رهبری شعار سال را طرح می کنند به این معنا است که همه مان بدانیم که امروز چه چیزی برای نظام مهم است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مردم در تحقق شعار باید به گونه ای گام بردارند که هم از مسئولان مطالبه کنند و هم خودشان آتش به اختیار نسبت به شعار سال اقدام کنند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال نیز از یک زاویه دیگری برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کردند و آن هم حمایت از کالای ایرانی با محوریت تولید است، افزود: یعنی امروز از نظر رهبر معظم انقلاب این مسأله اهمیت دارد که کالای ایرانی که محصول نهایی کار کارگر ایرانی و فعالیت اقتصادی سرمایه گذار ایرانی و محصول ذهن و ابتکار مهندسین و دانشمندان ایرانی است حمایت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: وقتی مردم از کالای ایرانی حمایت شود تولید رونق پیدا می کند، اشتغال ایجاد می شود، بیکاری ازبین می رود و به اقتصاد مقاومتی می رسیم. 

حجت الاسلام محمدی بر ضرورت تقویت صادرات کالای ایرانی به جای واردات بی رویه به کشور تأکید کرد و گفت: بازارهای کشورهای همسایه ایران یک ظرفیت و پتانسیل خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که دولت باید از کالای داخلی حمایت و واردات کالای خارجی را مدیریت و محدود کند، گفت: اجناسی که در داخل تولید می شوند و یا قابل تولید هستند نباید از خارج وارد شود.

حجت الاسلام محمدی با تأکید براین که دولت نباید محصولاتی که در داخل تولید می شود را از دیگر کشورها وارد کند، افزود: این واردات بی رویه ضربه مهلکی به صنعت و تولید داخلی وارد می کند.

کارشناس دینی  با بیان این که برای حمایت از کالای ایرانی باید در زمینه های مختلف پیشرفت داشته باشیم، گفت: پیشرفت در عرصه های علمی، فناوری و دفاعی بسترهای لازم را برای رونق اقتصادی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که باید ظرفیت های داخلی کشور را بشناسیم، افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین پتانسیل و ظرفیت داخلی نیروهای انسانی است که باید از آن در جهت صحیح استفاده و بهره برداری شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از ظرفیت های داخلی کشور به حال خود رها شده است، تصریح کرد: اگر مسئولان در جهت احیاء این ظرفیت ها اقدام کنند به طور حتم شاهد گسترش و رونق بسیاری از فعالیت های داخلی خواهیم بود.

محقق حوزوی با بیان این که امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با غرب قرار داریم، افزود: برای پیروزی در این جنگ باید اقتصاد داخلی را تقویت کنیم تا از آسیب های احتمالی آن کاسته شود.

وی با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی یکی از بهترین راهکارهای تقویت اقتصاد درون زا است، تصریح کرد: اقتصادی که بخواهد وابسته به غرب باشد با یک نوسان اقتصادی دچار بحران شدید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha