پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع)

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: افراد کج فهم آزادی را تبلیغ و در صحنه میدانی طلب می کنند که ۱۸۰ درجه با معنی درستش فرق دارد و کاملا متفاوت است و عبارت است از این که شخص بدون این که مقام انسانیت خودش را در نظر بگیرد و نفع و ضررش را تشخیص دهد، بگوید این کار را می کنم چون آزادم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع) و چهلم تدفین شهید گمنام در جمع طلاب مدرسه تخصصي حضرت اميرالمومنين(ع) اظهار داشت: کلمه آزادی مفهوم مشترکی دارد که گاه با 180 درجه تباین حاصل می شود. این واژه چه در طول تاریخ و چه امروز با همه اهمیت بلکه قداستی که دارند همواره مورد سوء استفاده انسان های بداندیش و کج اندیش قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معنی صحیحش که آزاد است یعنی اختیار دارد، انسان آزاد خلق شده و مختار است یعنی می تواند انجام بدهد و می تواند انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان دارای یک نیرو و محبت الهی به نام اراده است که آن حرف اصلی و اول را می زند گفت: انسان در منابع معتبرش مثل عقل، فطرت، الهام و علم می تواند خیر و شر چیزی را بفهمد و بعد اراده کند که بکند یا نکند.

وی اضافه کرد: آزادی یعنی کاملا در هدفی که دارد بدون اینکه جبری حاصل شود و او را به چپ و راست ببرد راهش را به مقصد برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادی خیلی مقدس است و همه ارزش ها در همین موضوع است گفت: اینکه انسان اشرف مخلوقات است یعنی در عالم جبر حیوانات و در عالم جبر مقدس فرشتگان،  نیست و همین موضوع علتش است.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: افراد کج فهم و نفهم آزادی را تبلیغ می کنند و در صحنه میدانی طلب می کنند که 180 درجه با این معنی فرق دارد و کاملا متفاوت است و عبارت است از اینکه شخص بدون اینکه مقام انسانیت خودش را در نظر بگیرد و خیر و شرش را بداند و نفع و ضررش را تشخیص بدهد، بگوید این کار را می کنم چون آزادم.

وی تصریح کرد: این درحالی است که مظاهری که در صحنه میدانی انجام می دهند نه تنها آزادی نیست، بلکه عین اسارت و از دست دادن آزادی است.

استعمار آنچه که آزادی را از انسان سلب می کند، به اسم آزادی تبلیغ می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استعمارگرها هم که در همه امور مطالعه می کنند و علمی کار می کنند برای ازپا درآوردن جامعه جهت تسلط بر آنها چنین تبلیغاتی برای آزادی می کنند، اعلام کرد: در ایران وقتی انگلیسی ها حکومت می کردند و رضاشاه هم مجری برنامه های آنها بود، تریاک را مجانی و به زور به مردم می دادند و جوانان را وادار به استفاده از آن می کردند و سوخته هایش را گران قیمت می خریدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: از همه آنچه که آزادی های صحیح را از انسان سلب می کند این ها به اسم آزادی استفاده کردند و الان هم همین کار را می کنند که از قبیل موسیقی و بی حجابی است.

وی تاکید کرد: بر کدام انسان فهمیده پنهان است که یکی از چیزهایی که اختیار را از انسان سلب می کند و اجازه فکر کردن به انسان نمی دهد فحشا و بدحجابی و حتی موسیقی است؟!

حرف باید مستدل و از روی علم و تقوا باشد

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه این برنامه ها استعماری و به اسم آزادی است و در گذشته هم همین طور بوده است گفت: عده ای نان جمهوری اسلامی را می خورند و نفوذی یا نفهم هستند به اسم آزادی و شادی و از این قبیل کلمات انحرافی و مشترک، سرمایه های عظیم فکری و فرهنگی و اندیشه و دین و تقوای جامعه را به غارت می برند و کسی که باید پاسخگوی آنها باشد شما شاگردان امام صادق(ع) هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی درخصوص تاثیرگذاری در هدایت بشر گفت: آنگاه که حرف مستدل و از روی علم و تقوا باشد تاثیر دارد.

موسی بن جعفر(ع) در سیاست و فرهنگ مطلوم عالَم است

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه امروز روز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) است گفت: اگر بخواهیم ایشان را ترسیم کنیم همانطور که در شرایط خاص نظامی و تنها ماندن حسین(ع) و مظلومیت ایشان را می شناسیم، در صحنه های سیاسی و فرهنگی مظلوم عالَم موسی بن جعفر(ع) است.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر شرایط هجوم و درندگی بنی امیه در زمان یزید را در نظر بگیرید، خیلی بدتر از آن در شرایط سیاسی و فرهنگی هارون الرشید بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: این در شرایطی بود که اگر موسی بن جعفر تنها نمی ماند شرایط عمومی حتی تا پیروزی حق بر باطل زمینه داشت.

وی با بیان اینکه آنقدر امام موسی بن جعفر علیهماالسلام  تلاش و جهاد کردند درحالی که بیش از آنچه ما ادعا می کنیم خود هارون الرشید معتقد بود موسی بن جعفر(ع) امام بر حق است گفت: حتی هارون الرشید جاهایی به این موضوع تصریح می کرد و حتی این تعبیر که ایشان "وصی اوصیای انبیاست" از اوست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به داستان بُشر حافی و تاثیرگذاری کلام امام در جان و قلب او گفت: امام چه در صحنه های سیاسی و فرهنگی و صحبت با تک تک افراد، از هیچ چیزی فروگذار نکردند و این راه را ادامه دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha