جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عید فطر

حوزه/ حجت الاسلام همایون گفت: عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه امروز در نشستی با اساتید مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا، گفت: این روز برای کسانی که توفیق روزه‌داری داشته‌اند و تقرب الی الله را درک کرده‌اند، روز شادی و نشاط است؛ شادی و نشاطی که روح و جان آدمی را صیقل می‌دهد و اخلاق و رفتار را تنظیم و چهره‌های اهلش را نورانی و دوست‌داشتنی می‌کند.

وی افزود: هرکس و هر جامعه‌ای که موفق به زدودن زنگارهای گناه و انحراف شده، باید ابتدای نجات و آغاز پیروزی بر طاغوت نفس را در نماز عید فطر اعلام بدارد، جشن بگیرد و آنچه را در ماه رمضان آموخته‌ و در راه خودسازی و بهسازی به کار برده، اظهار نماید.

استاد حوزه علمیه خواهران بویین زهرا بیان کرد: هرگاه انسان در پرتو فیوضات و برکات ماه رمضان و عبادت روزه به این درجه رسید، به حقیقت مفهوم عید فطر رسیده و پایان ماه رمضان درواقع برای او عید است و باید جشن پیروزی بگیرد؛ وگرنه هرگز برای او عید نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا بیان کرد: عید فطر، عید روزه‌داران واقعی است؛ عید کسانی است که پا روی شیطان نفس گذاشتند و از غیر خدا گذشتند و با تمام وجود به خدا پیوستند و به معنای واقعی خداترس شدند و تقوا و پرهیزکاری را پیشه ساختند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: در عید فطر مسلمانان با یکدیگر پیمان وحدت و اخوت می‌بندند و در این روز باید به دیدار یکدیگر بروند و نشاط داشته باشند، چراکه عید فطر عید نزدیکی دل های مسلمانان به یکدیگر است.

حجت الاسلام زرینه بیان کرد: عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha