جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم ویژه طلاب استان کرمان

حوزه/ سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم ویژه طلاب مدارس استان کرمان آغاز شد که در طی ۱۶ روز طلاب در کلاس‎های روخوانی،روانخوانی و تجوید شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم ویژه طلاب مدارس استان کرمان آغاز شد.

افتتاحیه این برنامه صبح امروز ساعت در مدرسه علمیه محمودیه کرمان برگزار شد و طی آن، حجت الاسلام احمد مومنی معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان گفت: معاونت تهذیب چندین ماموریت دارد که یکی از آنها بحث قرآن و حدیث است. در همین راستا معاونت تهذیب حوزه استان، اقدام به برگزاری دورههای زیبا خوانی قرآن کردیم کرده که امروز سومین دوره زیبا خوانی آغاز میشود.

وی افزود: توانستهایم دوره ‏های گذشته را با قوت و نظم خاصی برگزار کنیم که این موضوع مورد تقدیر مسئولین در قم قرار گرفته و تصمیم بر برگزاری این دورهها برای طلاب جنوب شرق کشور در کرمان گرفته شد، اما به علت کمبود امکانات این امر محقق نشد و امسال نیز استان کرمان تنها میزبان طلاب مدارس استان خود می ‏باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: در دوسال گذشته 75 نفر در دوره زیباخوانی شرکت کردهاند و  امسال 38 نفر در سومین دوره حضور یافته اند که 113 نفر مجموع این افراد را تشکیل میدهند. افرادی که بتوانند این دوره را به خوبی پشت سر بگذارند، جواز حضور در دوره تربیت مربی را پیدا میکنند. افراد موفق در دوره تربیت مربی مجوز کلاس داری قرآن و آموزش قرآن را کسب میکنند و میتوانند در صورت اتمام پایه ششم در مدارس علمیه درس تجوید را تدریس کنند.

وی افزود: دورههای زیبا خوانی توسط اساتید بومی برگزار میگردد. این اساتید با گذراندن آزمونهای مورد نظر از طرف قم تایید شدهاند.

حجت الاسلام مومنی خاطر نشان کرد: طلابی که در دورههای زیبا خوانی شرکت میکنند وظیفه دارند در مدارس و در میان طلاب مروج قرآن باشند.

در ادامه، حجت الاسلام فرهاد معافی، کارشناس قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان در رابطه با برگزاری سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم، گفت: سومین دوره زیبا خوانی قرآن کریم با حضور چهل نفر از طلاب مدارس سراسر استان کرمان آغاز شده است. طلاب با ثبت نام در سایت و از طریق مصاحبه و کسب امتیازات لازم در این دوره شرکت کردهاند.

وی افزود: این دوره به مدت شانزده روز برگزار میگردد که در طی آن روزانه شش ساعت کلاس، چهار ساعت صبح ها و دو ساعت عصرها برگزار میشود. در کنار آن بحث مباحثه نیز دیده شده که طلاب در وقتهای معین به مباحثه دروس میپردازند.

کارشناس قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان خاطر نشان کرد: در این دوره از اساتید قرآنی شهر کرمان حجج اسلام محی آبادی و مومنی در مباحثی چون روخانی، روانخوانی و تجوید استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha