جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدرسی یزدی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان در جمع خدام رضوی با اشاره به لزوم تبیین سیره رضوی در سطح جامعه گفت: هیچ شخصیتی بالاتر و بهتر از مقام معظم رهبری برای هدایت جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، شامگاه جمعه در دیدار با خادمان آستان قدس رضوی شرایط دوران امام رضا(ع) را با دیگر ائمه اطهار(ع) کاملا متفاوت دانست و اظهار داشت: لازم است فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ترویج و تبیین شود و زمینه‌ای فراهم شود که مردم ایران بیش از پیش با سیره آن حضرت آشنا شوند؛ لذا جشنواره زیر سایه خورشید، گامی موثر در جهت معرفی فرهنگ ناب رضوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم مقامت امامت از پیامبری بالاتر است گفت: هر پیامبری امام نیست و خداوند این مقام را به تمام پیامبرانش اعطا نکرده است.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه هیچ فرقه‌ای در جهان جز فرقه دوازده امامی قائل به وجود امام زمان نیست خاطرنشان کرد: با وجودی دیگر فرق اسلامی وجود امام زمان را قبول ندارند که ما از نبی مکرم اسلام روایت داریم که تاکید می‌فرماید که امامان شیعه 12 نفرند، همه از قریش هستند و اولین آنها امام علی(ع) و آخرینشان حضرت امام زمان(عج) است.

عضو فقهای شورای نگهبان به دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و ادامه داد: در دوران غیبت آن حضرت هم لازم است که افرادی که نائب امام زمان(عج) هستند، هدایت جامعه را در دست بگیرند و در برابر سختی‌ها و دشمنی‌ها جامعه را رهبری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه اذعان و تاکید دارند که هیچ شخصیتی بالاتر و بهتر از مقام معظم رهبری برای هدایت جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت یزد به دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) بر اساس نوع و شرایط زمانی که در آن قرار داشتند به نوعی خاص در جامعه بروز و ظهور داشتند و برخی از ائمه با دیگر امامان معصوم(ع) وجه مشترک زیاد داشتند ولی دوران امام رضا(ع) با دیگر ائمه قبل و بعد از ایشان به صورت کامل متفاوت بود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha