پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ دوره مقدماتی آشنایی با علوم اسلامی ویژه بانوان، در موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) مشهد برگزار می شود.

نیره شایسته خوی، مدیر موسسه علمی،تحقیقی مکتب نرجس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: دوره مقدماتی دوره مقدماتی آشنایی با علوم اسلامی ویژه بانوانی است که قصد آشنایی و یا ارتقابخشی سطح علمی خود را در زمینه علوم اسلامی دارند.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) ادامه داد: مدرسه علمیه نرجس(س) به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ ومعارف اسلام ناب محمدی با استفاده از روش های تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شده است، تا زنان اندیشمند، اسلام شناس و وارسته و الگو برای دیگر زنان مسلمان در داخل و خارج از کشور تربیت نماید.

وی درباره ویژگی ها و شرایط دوره مقدماتی آشنایی با علوم اسلامی، گفت: پذیرش قطعی در این برنامه مشروط به قبولی در مصاحبه عمومی می باشد؛ نظام آموزشی این دوره مبتنی بر نظام واحدی و نیمسالی است؛ این دوره ۵۸واحد درسی الزامی و ۸واحد درسی اختیاری تشکیل شده است.

شایسته خوی ادامه داد:  این دوره آموزشی شامل یازده درس از جمله درس قرآن کریم «روانخوانی و تجوید وتفسیر»، عقاید اخلاق، احکام، خانواده و تربیت، تاریخ اسلام و بینش سیاسی و ادبیات عرب می شود.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در این دوره، طلبه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان محسوب نمی شوند و کسانی که این برنامه را موفقیت به پایان برسانند، گواهی پایان دوره از ‌مکتب نرجس(س) را دریافت می کنند.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س)  همچنین تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن مدرک سیکل با معدل۱۶، دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل14و تعهد به اتمام دوره قبولی در مصاحبه از شرایط پذیرش اعلام کرد.

گفتنی است، بانوان علاقه مند برای شرکت در دوره مقدماتی آشنایی با علوم اسلامی موسسه علمی تحقیقاتی مکتب نرجس تا ۱۵شهریورماه فرصت دارند اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین برای اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۵۱۵۵۷۰تماس حاصل بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha