پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی الاسود عضو الوفاق بحرین

علی الاسود : انتخابات پارلمان بحرین نمی تواند راه حل پایداری برای بحران و مشکلات بحرین باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» این روزها رژیم آل خلیفه در حالی با شعارهای فریبنده مردم را به شرکت در انتخابات پارلمان دعوت می کند که مردم و جریان های انقلابی بحرین تمایلی به مشارکت در انتخابات ندارند.

علی الاسود از اعضای ارشد جمعیت الوفاق بحرین در یک توئیت به این مناسبت نوشت: انتخابات پارلمان بحرین نمی تواند راه حل پایداری برای بحران و مشکلات بحرین باشد.

وی افزود: رژیم آل خلیفه در مرحله آینده می خواهد اختلاف سیاسی و تاریخی و خواسته ها و مطالبات مردم برای مشارکت واقعی در تعیین سرنوشت خود و کشور را تحریف کند و آن را در حد برخی مسائل حاشیه ای و بی اهمیت مانند برخورداری از برخی خدمات و رفاه در زندگی تنزل دهد تا اختلافات سیاسی تاریخی را به فراموشی بسپرد.

عضو ارشد الوفاق گفت: اوضاع سیاسی و اقتصادی موجود در منطقه و جهان به گونه ای است که نوید بخش خوبی برای کشورهای منطقه نیست و از این رو سخن گفتن درباره یک پروژه ملی در بحرین به مناسبت انتخابات پارلمان به کلی از واقعیت های منطقه و جهان فاصله دارد به ویژه با توجه به اینکه رژیم نیز هیچ تمایلی به مذاکره واقعی برای برون رفت از این بحران و تنش در بحرین ندارد.

الاسود گفت: سخنانی که این روزها از برخی شخصیت های سیاسی مبنی بر تمایل آنها برای حل اختلافات نقل می شود، کاملا فریبکارانه است، زیرا کسانی که قرار است با این رژیم مذاکره کنند همه در زندان و بازداشت هستند و هیچ گونه آزادی برای سخن گفتن وجود ندارد.

عضو ارشد الوفاق گفت: از مهم ترین مسائل موجود در بحرین فقدان مذاکره و گفتگوی سیاسی با جریان ها ونیروهای داخلی و از بین بردن تمام جمعیت های سیاسی و زندانی کردن مخالفان و بی اعتنایی مسئولان به صدای اکثریت مردم و ناتوانی رژیم در مدیریت بحران اقتصادی و خارج شدن زمام دیپلماسی امور از دست مسئولان و بدنام شدن بحرین در محافل بین المللی است.

وی ادامه داد: در مقابل چنین رژیمی، مخالفان خواستار اجرای یک راه حل فراگیر سیاسی در بحرین هستند اما رژیم بر اتخابات پارلمانی متمرکز شده که نمی تواند نماینده مردم و خواسته های آنها باشد و نظارتی هم بر این پارلمان و عملکرد آن وجود ندارد در حالی که هدف از تمام انتخابات ها مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور بر اساس معادلات دموکراسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha