جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زائران اربعین

حوزه/ حجت الاسلام کیانی از آمادگی کامل حوزه علمیه خوزستان، برای پذیرایی و اسکان کاروان‌های حوزوی اربعین خبرداد و گفت: در طول خدمت دو هفته‌ای نقاط ۵ گانه اسکان زائرین، پیش‌بینی می‌شود هر شب بالغ‌بر یک هزار نفر اسکان داده شوند. که در مجموع می‌توانیم به ۱۵ هزار نفر خدمت‌رسانی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، استان خوزستان با دارا بودن دو مرز زمینی شلمچه و چذابه، به‌عنوان پرترددترین پایانه‌های مرزی ایران شناخته می‌شوند.

از آنجایی‌که طلاب و روحانیون همواره یکی از اقشار مؤثر و تأثیرگذار در جامعه هستند، نقش پر رنگی در رونق بخشی و معرفت افزایی مسیر طریق الحسین دارند؛ بر این اساس هرساله کاروان‌های گسترده‌ای از مدارس علمیه سطح کشور برای ورود به کشور عراق، از مرزهای زمینی خوزستان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، در آستانه اربعین حسینی و حضور گسترده کاروان‌های طریق الحسین(ع) در خوزستان، بر آن شدیم تا گفت و گویی با حجت الاسلام کیانی، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان در خصوص اقدامات حوزه علمیه‌این استان برای پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی، داشته باشیم.

سؤال: لطفاً در خصوص آخرین اقدامات رفاهی انجام شده برای استقبال و پذیرایی از کاروان‌های حوزوی، توضیح دهید....

بسم الله الرحمن الرحیم

استان خوزستان از دیرباز تاکنون، به میهمان نوازی شهره بوده و همان‌گونه که در تعطیلات نوروزی میزبان و پذیرای زائران سرزمین نور است، در ایام اربعین حسینی نیز، پذیرای زوار اباعبدالله الحسین(ع) می‌باشد.

به همین دلیل در ستاد اربعین حسینی حوزه علمیه خوزستان، مجموعه اقداماتی در راستای پذیرایی از کاروان‌های طریق الحسین(ع) طراحی شده است.

یکی از اقدامات انجام شده، جانمایی موکب‌های اسکان کاروان‌های زوارالحسین(ع) در 3 شهرستان و 5 نقطه است.

مدارس علمیه سفیران و بلند مدت  شهرستان اندیمشک، مدارس علمیه امام صادق(ع) و سیدالشهداء خرمشهر و مدرسه علمیه رضویه هویزه، از نقاط 5 گانه اسکان کاروان‌های حوزوی طریق الحسین(ع) می‌باشند.

البته عمده کار این نقاط اسکان نیز پس از اتمام سفر اربعین شروع می‌شود؛ چراکه اغلب زائرین در شهرهای مرزی توقف آنچنانی نداشته و معمولاً یکسره به آن‌سوی مرز می‌روند؛ اما در راه بازگشت، با توجه به خستگی راه، یک شب را در بین شهرها استراحت کرده و پس از آن، راهی شهر و دیار خویش می‌شوند.

سؤال: نقاط ۵ گانه اسکان کاروان‌های حوزوی اربعین حسینی، آمادگی اسکان چند نفر را دارند؟

در طول خدمت دو هفته‌ای نقاط ۵ گانه اسکان زائرین، پیش‌بینی می‌شود هر شب بالغ‌بر یک هزار نفر اسکان داده شوند. که در مجموع می‌توانیم به 15 هزار نفر خدمت‌رسانی کنیم.

پارکینگ‌هایی را نیز برای استقرار خودروهای شخصی در نظر گرفته‌ایم که بنا به گفته امام جمعه خرمشهر، هیچ مشکلی در خصوص پارک وسیله نقلیه شهری در خرمشهر وجود ندارد.

سؤال: زائرین چگونه می‌توانند از خدمات حوزه علمیه خوزستان بهره‌مند شوند؟

نمایندگانی از سوی مدارس علمیه در پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند که کاروان‌های حوزوی را به‌سوی نقاط اسکان هدایت می‌کنند. اما اگر زائرین هیچ‌یک از نمایندگان حوزه علمیه خوزستان را مشاهده نکردند، می‌توانند با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل نمایند؛

آقای حیدری: ۰۹۱۶۳۳۳۷۰۴۹ مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر

آقای رضاگاه: ۰۹۱۶۸۸۶۲۱۸۱ مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر

آقای ساعدی: ۰۹۱۶۹۱۷۴۲۳۵ موکب علی ابن موسی الرضا

آقای غرباوی؛ ۰۹۳۰۵۷۵۰۹۷۲ مدرسه علمیه رضویه شهرستان هویزه، مستقر در پایانه مرزی چذابه

سؤال: آیا برنامه‌های فرهنگی هم برای کاروان‌های حوزوی در نظر گرفته‌اید؟

برای کاروان‌های حوزوی، خیر! اما برای مردم عادی، بله.

به این دلیل که کاروان‌های برگشتی از زیارت عتبات و عالیات، به‌شدت خسته بوده و نمی‌شود برای آن‌ها مجلس عزاداری گذاشت، اما یک سری بسته های فرهنگی برای مردم عادی در نظر گرفته شده، که إن شاءالله در وقت معلوم، توسط طلاب، در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

نکته پایانی:

در آخر لازم است از حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیریت حوزه علمیه خوزستان و همچنین مدیران مدارس علمیه‌ای که در این کار جهادی با ما مشارکت می‌کنند، کمال تشکر و قدردانی را به‌جا آورده و امیدواریم در سایه الطاف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سالیان سال، خدمت گذار دستگاه متبرک اهل‌بیت(ع) باشیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha