جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ وداع با پیکر شهید حجت الاسلام دهقانی در مدرسه علمیه حقانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بیان گفت: یزیدیان می‌خواستند که جلوی حقایق را به هر نحوی بگیرند اما زینب کبری سلام‌الله علیها مانع از این مسئله شد و باقدرت الهی بنیان حکومت یزیدیان را در هم فروریخت و این پیکر مطهر از حرم این بانو پاسداری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها امشب در مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها شهرک پردیسان قم با حضور پرشور طلاب و روحانیون برگزار شد.

گفتنیاست: آغاز این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بیان از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم آغاز شد و بانوای یا حسین (ع) و کلنا عباسکِ یا زینب (س) با پیکر این روحانی مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها وداع شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بیان اظهار داشت: جابر ابن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین حسنی بود و پیری و مشکلاتی همچون کم شدن بینایی و همچنین ظلم حکومتی مانع از حرکت او در اربعین حسینی نشد.

وی تصریح کرد: جابر بر سر مزار امام حسین (ع) رفت و خم شد و قبر امام را بوسید و بعد از زیارت کامل بر سر تمام مزار شهدای کربلا رفت و زیارت کرد و در پایان بر سر مزار حضرت ابوالفضل (ع) حاضر شد و با ارادت تمام زیارت کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مقام حضرت زینب سلام‌الله علیها اظهار داشت: حضرت زینب (س) دارای مقام عصمت بود و پایداری ایشان در برابر ظالمان نماد قدرت الهی به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: یزیدیان می‌خواستند که جلوی حقایق را به هر نحوی بگیرند اما زینب کبری سلام‌الله علیها مانع از این مسئله شد و باقدرت الهی بنیان حکومت یزیدیان را در هم فروریخت و این پیکر مطهر از حرم این بانو پاسداری کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha