جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت مذهبی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در استان خبر داد و افزود: این تشکل های مردمی بهترین ظرفیت برای تقویت معارف عاشورایی در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشستیبا جمعی از هیأت های مذهبی استان، نشر و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف هیأت های مذهبی در جامعه عنوان کرد.

وی از فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در مازندران خبر داد و افزود: این تشکل های مردمی بهترین ظرفیت برای تقویت معارف عاشورایی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام روحانی نیا، هیأت های مذهبی را حلقه اتصال بین مردم و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: این ظرفیت عظیم مردمی همواره مهم ترین پایگاه نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) و ارزش های انقلابی در جامعه بوده اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هیأت های مذهبی به دلیل نقش مؤثر دینی و فرهنگی که در جامعه دارند همواره مورد طمع دشمنان بوده اند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم دشمن با نفوذ و توطئه در این تشکل های دینی، مسیر عزاداری ها را منحرف کند.

وی به حضور گسترده نسل جوان در هیأت های مذهبی اشاره کرد و آن را فرصتی برای تعمیق باورهای دینی این نسل دانست و خاطرنشان کرد: این حضور گسترده در مناسبت های مختلف به ویژه ماه محرم نشان دهنده روحیه معنوی و دینی این نسل است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که ارزش های دینی و معنوی باید از سوی هیأت های مذهبی در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: حضور مستمر و پررنگ نسل جوان در هیأت های مذهبی و تشکل های دینی، سد محکمی در برابر تلاش هجمه ها و جریان های انحرافی جامعه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی در ادوار مختلف تاریخ همواره پرچم دار ترویج ارزش های دینی و انقلابی در جامعه اسلامی بوده اند، گفت: امروز رسالت هیأت های مذهبی جلوگیری از تلاش های مذبوحانه دشمنان در جهت تحریف دین و ارزش های الهی در جامعه است.

حجت الاسلام روحانی نیا، هیأت های مذهبی را پایگاه نشر معارف عاشورایی در جامعه معرفی کرد و افزود: شور حسینی در ماه های محرم و صفر با تلاش های شبانه روزی هیأت های مذهبی در جامعه اسلامی ایجاد می شود.

وی به سرمایه گذاری گسترده دشمنان جهت انحراف در مسیر عزاداری ها اشاره کرد و گفت: روحانیت و مبلغان دینی باید با حضور مستمر و پررنگ خود در هیأت های مذهبی مانع از ترویج بدعت و خرافه از سوی دشمنان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha