پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار دانش آموزان نخبه و بسیجی همدان با امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: اگر تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را مرور کنیم، دانش آموزان بسیاری بوده اند که علیرغم سن کم، زمینه ساز تحول در جامعه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با دانش آموزان نخبه و بسیجی همدان با بیان اینکه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس پر از رشادت ها و اقدامات دانش آموزان است اظهار داشت: شهید علم الهدی با وجود سن کم خود زمانی که توسط ساواک دستگیر و زندان شد توانست همه افرادی را که در زندان با جرم های مختلف حضور داشتند را با خود همراه کند.

وی با اشاره به این که شهید علم الهدی با وجود سن کم خود توانست نماز جماعت را در زندان برقرار کند، خاطر نشان کرد: شما دانش آموزان به عنوان فرماندهان بسیج در مدارس خود باید دیگران را به خود جذب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: این دانش آموزان شهید در محیط هایی که بسیار سخت بود توانستند خیلی از افراد را با خود همراه کنند حال شما نیز باید بتوانید اطرافیان و دوستان خود را جذب و همراه کنید.

وی خاطر نشان کرد: اگر تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را مرور کنیم، دانش آموزان بسیاری بوده اند که علیرغم سن کم، زمینه ساز تحول در جامعه بودند.

امام جمعه همدان در ادامه به فعالیت ها و از خودگذشتگی های شهید مصطفی الحسینی طلبه و دانش آموز همدانی اشاره کرد و گفت: گفت: شهید الحسینی در زمان تبعید امام خمینی (ره) به عراق می رفت و بیانیه های ایشان را با خود به ایران و کشور های دیگر می برد و آنها را پخش می کرد.

وی رهبری را وظیفه دانش آموزان بسیجی دانست و گفت: این نوجوانان و جوانان هیچ گاه تحت تاثیر جو و فضای مجازی قرار نگرفتند، بلکه نه تنها خودشان را از آن محیط ناسالم بیرون کشیدند، بلکه توانستند دیگران را هم با خود همراه کنند و به عنوان رهبری در جامعه فعالیت کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: شما به عنوان فرماندهان بسیج به یاد داشته باشید که نباید خود را محدود به دفاتر بسیج کنید و در آن بنشینید تا دیگران به سراغ شما بیایند، بلکه باید نوع رفتارتان در جمع های مختلف به نحوی باشد که دانش آموزان در مسائل مختلف شما را به عنوان مشاوری امین بدانند و حتی در نماز جماعت نیز به شما اقتدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله ای است که با نارنجک خود را به زیر تانک انداخت و شهید شد، نشان از وظیفه و نقش شما جوانان در رهبری جامعه دارد یادآور شد: امیدواریم زمینه هایی که برای جوانان دیروز فراهم بود امروز نیز برای شما فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha