جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هفته بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) قم گفت: امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین محورهای فعالیت بسیج، تلاش در جهت اشتغالزایی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی است.

سرهنگ پاسدار ابراهیم سانی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در همین راستا، ناحیه بسیج امام رضا(ع) سپاه قم یکی از مهم ترین ماموریت های خود را تقویت خدمات اجتماعی و به خصوص تلاش به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم قرار داده است.

وی افزود: اشتغالزایی به خصوص برای زنان خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و تلاش برای کاهش آمار بیکاری، از جمله همین اهداف و برنامه هاست، ضمن آن که ارایه بسته های کمک معیشتی ویژه افراد و خانواده های مستمند و کم بضاعت همچون گذشته در دستور کار ما قرار دارد که این فعالیت نیز به همت بسیجیان و گروه های جهادی به صورت محله ای و پایگاهی صورت می گیرد.

سانی خانی همچنین گفت: از دیگر برنامه ها، ارایه خدمات پزشکی رایگان با اولویت مناطق محروم است که این هم از سوی گروه های جهادی انجام می شود و به لطف الهی استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا و دیگر فعالیت های فرهنگی در ایام هفته بسیج و همچنین در طول سال ابراز داشت: رویکرد جدید ما در برگزاری یادواره ها، مشارکت قومی و قبیله ای در این باره است و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال در مجموع حدود ۵ یادواره شهدا در حوزه سرزمینی ناحیه امام رضا(ع) برگزار کنیم.

وی افزود: در همین رابطه تلاش ما بر این است که با مشارکت خود اهالی مناطق، کتاب و بروشورهایی ویژه شهدای محلات مختلف تهیه و منتشر کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) همچنین ابراز داشت: به لطف الهی ما در بحث مهدهای قرآنی ورود کرده ایم که ارتباط با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های مساجد در این خصوص صورت گرفته تا زمینه ترویج ارزش های اسلامی در بین بچه ها بیش از پیش محقق شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در عرصه های مختلف در هفته بسیج گفت: تجلیل از ورزشکاران بسیجی که رتبه های خوبی در سطح کشور داشته اند همچنین تقدیر از پیشکسوتان اخلاقی ورزش در سطح مناطق از دیگر فعالیت های ماست.

وی افزود: همچنین در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با یکی از موسسات فرهنگی توافق نامه ای منعقد شده که به شکل سلسله وار، نشست های بصیرتی در سطح بدنه بسیج و پایگاه ها و حوزه ها به منظور تبیین و تشریح بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری برگزار شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha