شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر مجمع طلاب هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی گفت: مرکز خدمات، پشتیبان نیروی انسانی حوزه های علمیه است تا طلاب بدون دغدغه بتوانند به تحصیل خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی، رئیس مرکز خدمات استان هرمزگان در جلسه طلاب و فضلای هرمزگانی مقیم قم که شب گذشته در مجمع منادیان اسلام که در قم برگزار شد، اظهار داشت:  این مرکز در سال ۱۳۷۰ با دستور مقام معظم رهبری برای خدمت گزاری به طلاب و خانواده های آنان راه اندازی شده است و ما در استان در خدمت طلاب و فضلا هستیم.

وی اظهار داشت: در استان هرمزگان ۵۳۰۰ پرونده فعال اعم از شیعه و سنی وجود دارد که در حال خدمت گیری هستند که با خانواده ها، بالغ بر ۱۵ هزار نفر خواهند شد.

رئیس مرکز خدمات هرمزگان ابراز داشت: امروز بیشتر طلاب و فضلا در شرایط سخت معیشتی بوده و با مشکلاتی مواجه هستند؛ اما در طرف مقابل، ظرفیت هایی نیز وجود دارد که با شأن و جایگاه طلاب عزیز تداخل نداشته و می توانند استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی خاطرنشان ساخت: امروز خدمات این مرکز به صورت هدفمند ارائه می شود و طلاب و فضلا با هجرت خود می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات، پشتیبان نیروی انسانی حوزه های علمیه است تا طلاب بدون دغدغه بتوانند به تحصیل خود بپردازند.

* ظرفیت جذب ۲۰ طلبه متخصص در فعالیت های اوقاف هرمزگان وجود دارد

در این جلسه حجت الاسلام موسوی، رابط اداره اوقاف بندرعباس نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: ما در سال قریب به ۱۲۰ نفر از طلاب هرمزگانی نیاز داریم تا در امامزاده های گوناگون مشغول به فعالیت هایی همچون مشاوره، پاسخ به احکام، تربیت کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه ای و کارهای قرآنی مشغول به فعالیت شوند.

وی ابراز داشت: امروز ظرفیت جذب ۲۰ نفر از طلاب هرمزگانی وجود دارد و عزیزانی که در این زمینه ها تخصص دارند، می توانند ثبت نام نمایند تا از ظرفیت آنان استفاده نماییم.

* پیگیر مباحث مرتبط با طلاب هستیم

در ادامه حجت الاسلام میرزاده، نماینده طلاب و فضلای هرمزگان نیز در این جلسه گفت: امام حسن عسکری (ع) در روایتی فرمودند: «أکثِروا ذِکرَ اللّه و ذِکرَ المَوتِ و تِلاوَتَ القرآنِ و الصَّلاةَ علَی النَّبیِّ صلی الله علیه و آله/ خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و قرآن زیاد بخوانید و بر پیامبر صلی الله علیه و آله فراوان صلوات فرستید» و قرآن کریم نیز بر این مسئله تأکید کرده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تلاش ما بر این است که پیگیر مباحث طلاب بوده و در این راستا فعالیت هایی در موضوعات گوناگون صورت پذیرفته است.

نماینده طلاب هرمزگان ابراز داشت: از نماینده محترم ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تقاضا داریم حمایت های بیشتری از طلاب و فضلای هرمزگانی داشته باشند تا از مشکلات موجود طلاب کاسته شود.

* طلاب مراقب باشند از هدف اصلی خود دور نشوند

حجت الاسلام جهانگیری، نماینده طلاب هرمزگان نیز دیگر سخنران این جلسه بود و گفت: خدمت حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان که جدیدا از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده اند، تبریک عرض می نماییم.

وی ابراز داشت: هدف ما از حضور در حوزه علمیه قم، تحصیل و کسب علم است و نباید این هدف را فراموش کرد و به فعالیت های فرعی پرداخت.

نماینده طلاب هرمزگان خاطرنشان ساخت: امروز متأسفانه برخی از طلاب از هدف اصلی خود دور شده و به مباحث فرعی می پردازند؛ صرف اینکه امروز مشکل معیشتی وجود دارد، دلیل بر این نمی شود که از تحصیل دور شده و به فعالیت های حاشیه ای بپردازیم.

حجت الاسلام جهانگیری تصریح کرد: امروز کسب تخصص و مهارت از ضروریات بوده و بدون آن نمی توانیم به اهداف خود دست پیدا نماییم.

وی در ادامه به برخی از مطالبات طلاب و فضلا اشاره کرد و بیان داشت: تقویت روابط با طلاب هرمزگانی مقیم قم، استفاده از طلاب و فضلای متخصص در منطقه، حمایت معیشتی از طلاب، احداث ساختمانی برای طلاب هرمزگانی در قم برای برنامه های فرهنگی و ... از جمله مطالبات می باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha