شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتابخوان

حوزه/ رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کلیه مبلغان می توانند با نام کاربری و رمز ورود سامانه سمتای خود وارد این کتابخوان شده و از هدیه و بیش از ۵ هزار عنوان کتاب و مجله الکترونیک این سامانه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، محمد پهلوانی با اشاره به آماده سازی بستر فنی کتابخوان پژوهان برای مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته میان معاونت پژوهشی و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، کاربران سمتا می توانند بدون ثبت نام و تنها با وارد کردن شناسه و رمز سامانه سمتا خود، از کتابخوان پژوهان هم بهره برداری کنند. 

وی افزود: در این طرح،‌ کاربران سمتا می توانند از کد هدیه‌ای که در پنل سمتای آنان قرار گرفته است، به عنوان شارژ اولیه برای خرید کتاب در کتابخوان پژوهان استفاده کنند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که در حال حاضر حدود ۵ هزار عنوان کتاب، از بیش از ۱۰۰ ناشر برتر ملی و بین‌المللی به صورت الکترونیک در پژوهان منتشر شده است، تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ عنوان آن به صورت رایگان در سه قالب اندروید، ویندوز و iOS طراحی شده است.

وی افزود: همه نسخه‌های این نرم‌افزار نیز همگام‌سازی شده و مخاطب می‌تواند از هر درگاه به این محتوا دست پیدا کند.

پهلوانی اظهار داشت: کتابخوان همراه پژوهان به ۵ زبان زنده شامل فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و ترکی ارائه شده است و کاربران می‌توانند نرم‌افزار را به صورت رایگان از آدرس های www.dte.ir و pajoohaan.ir/apps  یا از طریق ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۰۲۰  دریافت کنند.

وی گفت: این اپلیکیشن به مبلغان و پژوهشگران در مسأله «پژوهش» کمک شایانی می کند زیرا یادداشت‌گذاری، هایلایت، مدیریت پاورقی‌ها، ارجاع به منابع انتهای کتاب‌ها و فهرست همه آیات، روایات و اشعار در قالب کتابخوان پژوهان به صورت تفکیک شده آمده است و کاربر می‌تواند به صورت یکجا فهرست تمامی موارد موردنظر خود را مشاهده کند و خروجی در قالب Endnote ، RIS و متنی دریافت کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه «قابلیت جستجو در صفحه، کتاب و کتابخانه»، «اتصال به پایگاه داده اصطلاح‌نامه علوم اسلامی» و «جستجو در لغت نامه و فرهنگنامه» را از دیگر امکانات اپلیکیشن کتابخوان پژوهان عنوان و بیان کرد: همچنین در این اپلیکیشن امکانی تعبیه شده است تا کاربر بتواند با دریافت کارت هدیه یا تخفیف، یک و یا چند کتاب را دریافت کند. لازم به ذکر است کاربران با ورود به سامانه سمتا می توانند کد هدیه خود را دریافت و از شارژ اولیه بهره‌مند شوند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محبوبی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 0
    خوب